اختصاص نیافتن به موقع تسهیلات بانكی، مشكل اصلی توسعه صنعت گردشگری است
نوشته شده توسط : breketid

'حسن قدمگاهی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: محدود بودن منابع بانك ها موجب شده تا این نهادهای مالی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران اولویت هایی را در نظر گیرند.

وی تاكید كرد: از آنجا كه طرح های حوزه گردشگری زودبازده نیست، بانك ها ترجیح می دهند منابع خود را در طرح هایی سرمایه گذاری كنند كه زودتر به سوددهی می رسند.

مدیركل طرحهای توسعه‌ و تسهیلات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد: خواب سرمایه، مشكلی است كه سرمایه گذاران طرح های گردشگری با آن رو به رو هستند و این وضعیت برای آنان حكم زهر را دارد و به سرمایه گذار حس زیانكار شدن و مغبون بودن دست می دهد.

قدمگاهی تاكید كرد: بالا بودن نرخ پول در ایران موجب شده است تا سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی چندان به صرفه نباشد كه برای تشویق سرمایه گذاران باید یارانه هایی در بازپرداخت تسیهلات در نظر گرفته شود.

وی سومین مشكل در حوزه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری را طولانی بودن دوره بازگشت پول سرمایه گذار دانست و گفت: به همین دلیل بانك ها علاقه مند به سرمایه گذاری در این بخش نیستند و ترجیح می دهند این تسهیلات را به طرح هایی كه زودتر بازگشت دارد اختصاص دهند.

قدمگاهی توضیح داد: برای یك نهاد مالی سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات برای طرح هایی از جلمه ساخت مسكن، مراكز تجاری و اداری سودمندتر است زیرا فرآیندبازگشت سرمایه با سرعت بیشتری رخ می دهد.

این مقام مسوول در معاونت گردشگری كشور در عین حال تاكید كرد: طولانی بودن پروسه بازگشت سرمایه به معنی مقرون به صرفه نبودن طرح های گردشگری نیست بلكه این طرح‌ها سوددهی بالایی دارند كه در بلند مدت محقق می شود.

قدمگاهی تاكید كرد: برای رونق گردشگری و توسعه زیرساخت های این صنعت لازم است رفتارها و اقداماتی حمایتی از سرمایه گذاران این بخش صورت گیرد كه پرداخت تسهیلات با نرخ سود كمتر و در نظر گرفتن یارانه برای ارزان شدن پول از جمله این راه ها است.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: روش , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: