کلینتون پس از اظهارات رهبر ایران: مواضع تهران را در مسکو داوری خواهیم کرد
نوشته شده توسط : breketid
هیلاری کلینتون

خانم کلینتون می گوید که امیدوار است ایران با طرح های مشخص به مسکو بیاید

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه که به نظر او سخنان تازه رهبر ایران "چیز تازه ای" در بر ندارد گفته است که تا زمان گفتگوهای بعدی میان نمایندگان ایران و قدرت ها در مسکو درباره مواضع ایران داوری نخواهد کرد.

او روز یکشنبه در استکهلم سوئد به خبرنگاران گفت: "ما منتظریم ببینیم ایرانی ها در مسکو عملا چه چیزی روی میز (مذاکره) می گذارند."

او افزود: "ما خواهان یک راه حل دیپلماتیک هستیم. اکنون فرصتی برای دستیابی به آن داریم، و امیدواریم این فرصت از دست نرود چون به نفع هیچ کس نیست."

خانم کلینتون گفت که برای مطالعه سخنرانی آقای خامنه ای فرصت نداشته، اما گفت: "فکر نمی کنم چیز تازه ای در آنچه شما تازه گزارش کرده اید وجود داشته باشد."

او خواستار ارائه طرح های مشخص از سوی ایران در مذاکرات آتی شد: "بهترین راه برای اینکه ایران تعهداتش را عملی و نگرانی باقی جهان درباره نیات و اقداماتش را برطرف کند این است که دو هفته دیگر بیاید در مسکو پشت میز مذاکره بنشیند و کار جدی ای که برای رسیدن به یک راه دیپلماتیک لازم است را شروع کند."

او افزود: "امیدوارم که آنها آماده بیایند و اقدامات خیلی مشخصی را که مایلند انجام دهند ارائه کنند."

آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر پیشین جمهوری اسلامی، گفت که کشورهای غربی با "بزرگ کردن مساله هسته‌ای ایران" به دنبال کوچک نشان دادن مشکلات داخلی خود هستند.

آقای خامنه ای با اشاره به اینکه "(کشورهای غربی) می‌گویند ایران هسته‌ای خطرناک است" اضافه کرد: "آنها دروغ می‌گویند و آنچه از آن می‌ترسند، ایران هسته‌ای نیست، بلکه ایران اسلامی است."

ایران در ماه های اخیر دو دور مذاکرات را در شهرهای استانبول و بغداد با نمایندگان گروه "پنج به علاوه" - شامل اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان - انجام داده است.

این مذاکرات درحالی انجام می شود که تحریم های شدیدتر آمریکا و اتحادیه اروپا که بانک مرکزی و صادرات نفت ایران را هدف می گیرد در پایان ژوئن و اول ژوئیه به اجرا گذاشته خواهد شد.

'به قله نرسیده‌ایم'

آقای خامنه ای در سخنان یکشنبه همچنین گفت: "ایران ثابت کرده است که یک ملت، بدون تکیه بر قدرت‌های مدعی دنیا می‌تواند به پیشرفت واقعی دست پیدا کند و آنها (کشورهای غربی) از این می‌ترسند و می‌خواهند به ملت‌ها و نخبگان سیاسی بباورانند که بدون کمک‌های آمریکا و خارج از حوزه نفوذ آمریکا نمی‌شود پیشرفت کرد."

رهبر جمهوری اسلامی در عین حال تاکید کرد: "ما هنوز با قله فاصله داریم و روزی که به قله برسیم، دشمنی‌ها و معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید."

او گفت: "تا آن روز فاصله داریم و باید حرکت را بی‌وقفه ادامه دهیم."

رهبر ایران جزئیات بیشتری در مورد این "قله" ارائه نکرد، اما ایران اصرار می ورزد که غنی سازی اورانیوم را برای مصارف صلح آمیز مانند تولید برق می خواهد.

غرب نگران است که هدف ایران دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح اتمی باشد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پس از حدود ۱۰ سال تحقیقات در مورد "جنبه های احتمالا نظامی" برنامه ایران ابراز نگرانی می کند هرچند تاکنون به شواهد قاطعانه در مورد نظامی بودن آن دست نیافته است.

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تحریم‌های مصوب کشورهای غربی علیه ایران که با هدف متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور انجام شده‌اند، گفت: "تحریم تاثیری ندارد و نمی‌تواند ملت ایران را از حرکت به جلو بازدارد."

"تنها تاثیر تحریم‌های یکجانبه و چندجانبه این است که نفرت و دشمنی با غرب در دل ملت عمیق‌تر می‌شود"

او اضافه کرد: "تنها تاثیر تحریم‌های یکجانبه و چندجانبه این است که نفرت و دشمنی با غرب در دل ملت ایران عمیق‌تر می‌شود."





:: برچسب‌ها: مرخصی , تایوان , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: