روسیه و اتحادیه اروپا طرح عنان را بهترین گزینه پایان دادن به خشونت ها در سوریه می دانند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، رامپی روز دوشنبه پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشست دوره ای روسیه- اتحادیه اروپا در شهر سنت پترزبورگ درگفت وگو با خبرنگاران گفت: هر چند مسكو و بروكسل ممكن است ارزیابی های متفاوتی از تحولات جاری سوریه داشته باشند، ولی ما به طور كامل بر این باوریم كه طرح صلح عنان بهترین گزینه برای پایان دادن به دور خشونت ها در این كشور می باشد.

وی افزود: ما نیازمند نزدیك كردن تلاش هایمان برای تحقق این مهم هستیم و برای این منظور باید روی پیام های مشتركی كه در موردشان توافق داریم، كار كنیم.

پوتین رییس جمهوری روسیه كه از دو طرف توسط رامپی و باروسو رییس كمیسیون اروپا احاطه شده بود، در این كنفرانس خبری از اظهار نظر درخصوص تحولات سوریه خودداری كرد.

اظهارات رامپی مبنی بر ضرورت اجرای طرح صلح شش ماده ای عنان در سوریه در حالی صورت گرفت كه از دید كارشناسان مسایل سیاسی، روسیه در هفته های اخیر تحت فشار شدید غرب برای برای قطع حمایت از بشار اسد می باشد.

در این راستا كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، نقش مسكو در حل بحران سوریه را 'حیاتی' خواند.

شهر تاریخی سنت پترزبورگ روسیه در شمال غرب این كشور امروز و فردا میزبان بیست و نهمین نشست دوره ای روسیه- اتحادیه اروپا با شركت مقام های عالی رتبه كرملین و سران اتحادیه اروپایی است

در بیست و نهمین نشست مشترك روسیه- اتحادیه اروپا كه نخستین نوع از این نشست ها از زمان بازگشت پوتین به كرملین در ماه گذشته میلادی محسوب می شود، شخصیت های بلندپایه اتحادیه اروپایی مانند كاترین اشتون مسوول سیاسی و امنیت خارجی اتحادیه اروپا ، هرمان وان رامپی رییس اتحادیه و مانوئل باروسو رییس كمیسیون اروپایی حضور دارند.

بیست و نهمین نشست دوره ای روسیه- اتحادیه اروپا امروز و فردا در حالی در سنت پترزبورگ برگزار می شود كه اوشاكوف دستیار پوتین اعلام كرده است مساله سوریه یكی از موضوعات مهم این دوره از نشست طرفین است.

در همین حال كارشناسان مسایل سیاسی پیش بینی می كردند كه پوتین در دیدار با مقام های بلندپایه اتحادیه اروپایی در سنت پترزبورگ بار دیگر بر موضع كشورش درخصوص سوریه، ایستادگی و بر مخالفت مسكو با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این كشور تاكید كند.

اروپام/518 **‌1064





:: برچسب‌ها: هالووین , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: