'زمان زيادی برای نجات يورو نمانده است'
نوشته شده توسط : breketid

جورج سوروس گفت که رهبران اروپا متوجه "ماهیت این بحران" نیستند

جورج سوروس سرمایه دار مجارستانی - آمریکایی به رهبران اروپا هشدار داد که فقط یک فرصت سه ماهه برای نجات یورو دارند.

جورج سوروس گفت به اعتقاد او در پی انتخابات ماه جاری در یونان دولتی سر کار خواهد آمد که مایل به تن دادن به شرایط اعمال شده اتحادیه اروپا در ازای پرداخت وام باشد.

او گفت اقتصاد آلمان در فصل پاییز سال جاری به تدریج ضعیف تر خواهد شد و دست آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را در ارائه کمک به کشورهای بحران زده بسیار تنگ تر خواهد کرد.

آقای سوروس گفت که رهبران اروپا متوجه "ماهیت این بحران" نیستند.

او گفت در حالی که رهبران کشورهای اروپایی بر میزان بدهی ها تمرکز داشتند، بحران اقتصادی "بیشتر یک مشکل بانکی و رقابتی" بوده است و به همین دلیل آنها شیوه های نادرستی را برای حل مساله به کار گرفته اند.

او گفت: "شما نمی توانید بدهی را با کوچک کردن اقتصاد کاهش دهید و تنها با گسترش آن می توانید از این بحران نجات پیدا کنید."

آقای سوروس که در کنفرانسی در ایتالیا صحبت می کرد به طرح های ریاضت اقتصادی اشاره کرد که در سراسر اروپا به اجرا گذاشته شده است. طرحهایی که تعداد زیادی از سیاستمداران و ناظران آن را زیر سئوال می برند.

آقای سوروس گفت که بدون داشتن طرحی که به رشد اقتصادی کمک کند تا دولتها بتوانند از این طریق بدهیهای خود را بپردازند، زمان زیادی برای نجات یورو باقی نمانده است.

بنا به گزارش سازمان اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز" احتمال اینکه یونان در ماههای آینده از حوزه یورو خارج شود حداقل یک به سه (حدود ۳۳ درصد) است.

بنا به این گزارش بعید است که کشورهای دیگر راه یونان را در پیش گیرند چرا که آنها شاهد نتیجه مشکلات اقتصادی این کشور بوده اند و اگر یونان از حوزه یورو خارج شود، مقامهای اروپایی از کشورهای دیگر بیشتر حمایت خواهند کرد.

این گزارش هشدار می دهد که اگر چنین حمایتی ایجاد نشود احتمال بازسازی اعتماد به موسسه های اصلی مالی در حوزه یورو در مدت زمانی کوتاه مورد تردید خواهد بود.





:: برچسب‌ها: مرخصی , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: