هیات وزیران سوریه تصمیم اخیر اتحادیه عرب را نقض آزادی اطلاع رسانی دانست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) ، هیات وزیران سوریه در پایان نشست روز سه شنبه خود با اعلام این مطلب افزود كه این اقدام همچنین مخالف با قوانین و مقررات و میثاق های موجود در ارتباط با اطلاع رسانی و پخش برنامه های شبكه های تلویزیونی از ماهواره هاست.

'عادل سفر' نخست وزیر سوریه نیز در پایان جلسه امروز هیات وزیران این كشور وزارت اطلاع رسانی را مامور كرد تا راه های لازم را برای ادامه پخش برنامه های شبكه های ماهواره ای سوریه به كار بندد.

وی از این وزارتخانه خواست تا به هماهنگی خود، تدابیر لازم اداری و قانونی با دو شركت نایل ست و عرب ست را اتخاذ و از آنها درخواست كند تا به درخواست های دیكته شده پایبند نباشند و به اجرای توافق نامه های موجود با سوریه پایبند باشند.

شورای وزیران اتحادیه عرب روز شنبه گذشته تصمیم مزبور را اتخاذ كرد.

در پی این تصمیم در روزهای اخیر دست اندركاران رسانه های سوریه اعتراض های زیادی به شورای وزیران خارجه عرب كرده اند.

شمار زیادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران روز دوشنبه با اجتماع در برابر اتحادیه روزنامه نگاران سوریه در دمشق به تصمیم اخیر اتحادیه عرب برای درخواست قطع پخش برنامه های تلویزیون های سوری از ماهواره های نایل ست و عرب ست اعتراض كردند.

روز گذشته در مقابل ساختمان صدا و سیمای سوریه در میدان امویین دمشق نیز حدود یكصد نفر از دست اندركاران رسانه های این كشور با برپایی اجتماع تصمیم اخیر اتحادیه عرب را محكوم كردند.

تعلیق عضویت سوریه دراتحادیه عرب، اعمال تحریم های اقتصادی و سرمایه گذاری و فعالیت های بانكی، ممنوعیت سفر مقام های سوری به كشورهای عربی و در روزهای اخیر ممنوعیت پخش شبكه های تلویزیونی سوریه از جمله اقدامات این اتحادیه در ارتباط با سوریه در ماه های اخیر است.

شماری از كارشناسان سیاسی منطقه با توجه به وضعیت شبكه های تلویزیون سوریه ، محدودیت و ضعیف بودن آنها در برابر برخی غول های رسانه ای مورد استفاده دشمنان سوریه، تصمیم اخیر اتحادیه عرب را ناشی از شكست آن و در جهت جلوگیری از افشاگری های رسانه ای اقدامات افراد مسلح مورد حمایت برخی كشورهای عربی مانند قطر و عربستان در سوریه می دانند.

خاورم**ا.ا**1436**1431**1423





:: برچسب‌ها: انگور چینی , پرندگان , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: