نوشته شده توسط : breketid

مراكز' آپا' وظیفه دارند تا در هنگام بروز موارد امنیتی آن ها را تحلیل كنند و نتایج آن را در اختیار مراكز اجرایی كشور قراردهند و نیروهای متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبر را تربیت كنند.

دكتر 'كمال محامدپور' در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: طرح آمادگی پشتیبانی و امداد فضای سایبر (آپا) از دولت نهم در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده بود اما متاسفانه در دولت دهم تعطیل شد. اما این مراكز در دولت دهم دوباره توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احیا شد.

محامدپور خاطرنشان كرد: در حال حاضر دانشگاه های مشهد، شیراز، اصفهان، امیركبیر، صنعتی شریف و امام حسین در این طرح مشاركت داشته اند و مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به این بخش اختصاص یافته است.

وی اضافه كرد: مراكز آپا همچنین وظیفه دارند تا نیروهای متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبر را تربیت كنند.

این مقام مسئول در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری همچنین از حمایت 11میلیارد تومانی این ستاد از دانشگاه‌ها و شركت‌های دانش‌بنیان در سال در گذشته خبر داد و افزود: حمایت از دانشگاه‌ها و شركت‌های دانش‌بنیان یكی از برنامه های ستاد است از این رو اعتبارات پژوهشی برای كمك به توسعه آزمایشگاه‌ها و شركت ها نیز از طریق تسهیلات وام اعطا شده است.

این مقام مسئول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین درباره توجه به طرح‌های كلان گفت:امسال باید به چند محور در كارگروه امنیت بیشتر توجه كنیم. ستادها ملزم به ارایه چند طرح كلان هستند و در كشور جایی برای سیاستگذاری شامل حفاظت از نرم افزارهای صنعتی می‌شود زیرا صنعت به ویژه صنایع 'های‌تك' در معرض خطر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت و فناوری ریاست‌جمهوری اضافه كرد: برقراری امنیت در فضای مجازی یكی از اولویت‌های مهم است كه به آن توجه می‌كنیم و به مجموعه‌ها در این زمینه كمك خواهیم كرد.

علمی**9190**1544





:: برچسب‌ها: نور , گربه , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: