هشدار ۱۱۷ زندانی سیاسی در مورد احتمال مرگ حسین رونقی ملکی
نوشته شده توسط : breketid

به گفته پدر حسین رونقی ملکی، تمام کلیه چپ حسین و ۲۰ درصد از کلیه راست او از کار افتاده است

۱۱۷ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین با انتشار نامه ای خطاب به رئیس این بند، در مورد بروز خطر جانی برای حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس زندانی هشدار داده اند.

امضا کنندگان نامه، با یادآوری "سابقه عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی زندانیان که در مواردی متاسفانه منجر به فوت آنها، از جمله مرحوم هدی صابر، شده است"، از مسئولان خواسته اند تا با رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت درمانی آقای رونقی ملکی "مانع از بروز هرگونه اتفاق ناگواری برای وی بشوند".

هدی صابر، زندانی سیاسی و فعال ملی - مذهبی، در خرداد ماه سال گذشته، در پی اعتصاب غذا در بند ۳۵۰ زندان اوین، دچار عارضه قلبی شد و درگذشت.

حسین رونقی ملکی، که ۲۶ سال دارد، از حدود دو سال و نیم پیش بدون مرخصی در زندان بوده و در طول این مدت به نارسایی حاد کلیه مبتلا شده است. وی تاکنون چند بار دست به اعتصاب غذا زده و در جدیدترین مورد، از روز ششم خرداد در اعتصاب غذا بوده است.

این وبلاگ نویس زندانی اخیرا به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران منتقل شده و گفته است اجازه نمی دهد که پزشکان بیمارستان به او سرم غذایی وصل کنند. گزارش شده که به توصیه پزشکان، او می بایست سه ماه پیش برای درمان بستری می‌شده، ولی هر بار ماموران امنیتی اندکی پس از انتقال به بیمارستان، او را دوباره به زندان بازگردانده اند.

یکی از نزدیکان آقای رونقی ملکی دیروز به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "حسین همچنان در بیمارستان در اعتصاب غذاست و گفته که به شرطی حاضر است تحت عمل جراحی قرار بگیرد که مسئولان زندان با مرخصی درمانی او بعد از جراحی موافقت کنند."

در همین ارتباط، ۱۱۷ زندانی هشدار دهنده در مورد وضعیت جسمانی حسین رونقی ملکی، در نامه خود نوشته اند: "اقدامات درمانی انجام شده در مورد ایشان در دفعات قبل، به دلیل اینکه بر خلاف نظر پزشک معالج، پس از عمل ایشان را به زندان بازگردانده اند، نتیجه ای نداشته و حتی اثر منفی بر وضعیت سلامتی وی داشته است."

"اقدامات درمانی انجام شده در مورد ایشان، در دفعات قبل به دلیل اینکه بر خلاف نظر پزشک معالج، پس از عمل ایشان را به زندان بازگردانده اند، نتیجه ای نداشته و حتی اثر منفی بر وضعیت سلامتی وی داشته است"

قسمتی از نامه زندانیان سیاسی در مورد حسین رونقی ملکی

این زندانیان یادآوری کرده اند که مطابق نظر پزشکی قانونی، آقای رونقی به لحاظ جسمانی تحمل زندان را ندارد و "پزشکان متخصص و معالج تاکید بر نگهداری وی و پس از عمل در خارج از زندان دارند".

حسین رونقی ملکی در آذر سال ۱۳۸۸ در شهر ملکان در نزدیکی شهر تبریز بازداشت و به تهران منتقل شد. او که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می‌نوشت، یکی از معترضان به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران بود.

دادگاه انقلاب اسلامی این وبلاگ نویس را به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

آقای رونقی ملکی دوره محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند و خانواده‌اش گفته‌اند که با وجود موافقت مسئولان قضایی، نهادهایی دیگر مانع اعطای مرخصی به فرزندشان می‌شوند.





:: برچسب‌ها: رنگ , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: