نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوینس آیرس، این راهپیمایی یادآور تظاهرات مشابه در سال 2001 در اعتراض به بحران مالی در این كشور امریكای جنوبی بود.

روی یكی از پلاكاردهای تظاهركنندگان نوشته بود:'ما همان 46 درصد هستیم' كه به میزان مخالفان خانم كریستینا فرناندز كرچنر رییس جمهوری این كشور اشاره داد كه در سال گذشته با 54 درصد آرا در انتخابات پیروز شد و اكنون با بحران فزاینده پولی دست به گریبان است.

تظاهرات اعتراض آمیز مشابهی نیز در بخش های مختلف آرژانتین از جمله شهر 'مندوزا' در غرب و 'توكومان' در شمال این كشور برگزار شد.

با اینكه میزان تورم در آرژانتین بطور رسمی 9.8 درصد اعلام شده است، اما بسیاری از بانكداران بر این باورند كه رقم واقعی نزدیك به 25 درصد است. به همین دلیل، مردم برای حفظ ارزش اندوخته هایشان به خرید دلار روی آورده اند كه موجب نگرانی در باره فرار سرمایه ها از این كشور شده است.

كرچنر روز چهارشنبه گفت كه حساب پس انداز شخصی خود را به دلار خواهد بست و ارزهایش را به پول محلی یعنی پزو تبدیل خواهد كرد. اما وی نگفت چه میزان دلار را قصد دارد به پزو تبدیل كند.

با این حال روزنامه كلارین به نقل از اسناد دولتی نوشت كه ارزش حساب بانكی كرچنر بالغ بر 3 میلیون دلار است.

دولت كرچنر تنها چند هفته پس از انتخاب دوباره رییس جمهوری به این مقام به منظور كاهش سرعت خروج سرمایه ها از كشور كه موجب كاهش ذخایر ارزی این كشور شده است، در اواسط نوامبر دفتری به نام تحقیقات ملی تاسیس كرد.

بر اساس ارزیابی ماه نوامبر اقتصاددانان، در 4 سال گذشته نزدیك به 68 میلیارد دلار سرمایه از این كشور خارج شده است كه تنها 22 میلیار دلار آن در سال 2011 بوده است.

آرژانتین در دسامبر 2001 از پرداخت 100 میلیارد دلار از بدهی هایش خودداری كرد كه موجب بروز بحران مالی گسترده ای شد كه در آن هزاران تن در تظاهرات اعتراضی شركت كردند. این تظاهرات و درگیریهای آن 33 كشته برجاگذاشت.

مترجمام**1486**1551





:: برچسب‌ها: ایتالیا , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: