امسال یكهزار تخت ICU به تختهای بیمارستانی اضافه می شود
نوشته شده توسط : breketid

'حمید رواقی' روز یكشنبه در جشن ارتقای شاخصهای درمان خراسان جنوبی ، بكارگیری 50 راهنمای بالینی در نظام ارائه خدمات بیمارستانی را از دیگر اقدامات در دستور كار امسال ذكر كرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر درمان كشور دارای برنامه و هدف مشخصی است كه از برنامه پنجم توسعه و نقشه نظام سلامت ناشی می شود.

وی با بیان اینكه در وزارت بهداشت یك نقشه نظام سلامت و یك برنامه عملیاتی تهیه شده افزود: در این راستا تمركز ویژه ای به بحث ارتقای كیفیت بیمارستانها شده است.

وی گفت: نظام بیمارستانی باید الگودار شود و خدمت ایمن ارائه شود چرا كه 10 درصد بیماران بستری در بیمارستانهای دنیا دچار خطای پزشكی می شوند.

او با بیان اینكه واقعی شدن تعرفه های پزشكی در دست بررسی است، گفت: داروهای جدید برای بیماران سرطانی وارد لیست دارویی می شود و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیركل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: بیمارستان بیرجند در بحث حاكمیت بالینی از بیمارستانهای منتخب در سطح كشور شناخته شده است.

رواقی اضافه كرد: وزارت بهداشت در صدد احداث و تجهیز بیمارستانهای جدید و حمایت از نیروی متخصص است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشكی بیرجند باید از نظر مدیریتی آموزش ببیند كه در راستای توانمند سازی نیروی انسانی در سال 91 و 92 این آموزشها ارائه خواهد شد.

مدیركل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطرنشان كرد: این دانشگاه باید در شاخصهای عملكردی تمركز ویژه داشته باشد.

وی نسبت به حمایت نیروی انسانی متخصص در حوزه درمان خراسان جنوبی قول مساعد داد.665/110





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: