ترویج فرهنگ خانواده درمانی در استان های سراسر كشور
نوشته شده توسط : breketid

'یحیی سخنگویی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:‌ سازمان بهزیستی امسال در نظر دارد فقط پذیرای افراد معلول در درون جامعه هدف خود باشد.

وی با بیان اینكه افرادی كه مبتلا به كمردرد و یا پادرد هستند دیگر جزو جامعه هدف بهزیستی نخواهند بود، گفت: در طرح خانواده درمانی، فقط خانواده های دارای فرزند معلول كه مدت هاست در انتظار نوبت برای بهره مندی از خدمات توانبخشی بهزیستی بوده و یا تاكنون موفق به استفاده از آموزش های این بخش نشده اند، در اولویت قرار دارند.

سخنگویی ادامه داد: درمانگران مستقر در مراكز توانبخشی تحت پوشش بهزیستی، پس از معرفی فرد معلول،‌آموزش و تمرین های لازم را به آنان ارایه می دهند.

وی با بیان اینكه پس از دو ماه،خانواده ها این تمرین ها را در منزل به افراد معلول آموزش می دهند،‌گفت: درمانگران نیز مرتب با این خانواده ها در ارتباط هستند و در صورت نیاز به آموزش جدید، آنان را مطلع می كنند.

سخنگویی تاكید كرد: انجام این كارها در منزل باعث می شود تا هزینه های رفت و آمد خانواده ها به این مراكز كمتر شده و مادران و پدران از مشكلاتی مانند سنگینی ناشی از جابه جایی و بلند كردن افراد معلول در امان باشند.

سازمان بهزیستی، اكنون سه میلیون نفر مددجو و معلول را تحت پوشش خود دارد.

اجتمام**9134 ** 1568





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: