خروج سرمایه های خارجی از بازار سهام هند ادامه دارد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا براساس آمار و ارقام سازمان مبادله اوراق بهادار هند، سرمایه گذاران خارجی درهشت روز اول ماه جاری میلادی بیش از ده میلیارد روپیه (حدود200 میلیون دلار) بخاطر نگرانی ازرشد اقتصادی هند وكاهش ارزش روپیه در برابر دلار از بازار سهام هند خارج كردند.

براساس این گزارش، موسسات سرمایه گذاری خارجی، اول تا هشتم ژوئن(12 تا 19 خرداد) 169 میلیارد و 541 میلیون روپیه (حدود 3.3 میلیارددلار) سهام خریده و 180 میلیارد و 210 میلیون روپیه (حدود3.6 میلیارد دلار ) سهام نیز فروختند.

این آمار و ارقام نشان می دهد كه این موسسات 10 میلیارد و 670 میلیون روپیه (بیش از 200میلیون دلار) در طول هشت روز از هند خارج كرده اند.

موسسات سرمایه گذاری خارجی 3 میلیارد و 470 میلیون روپیه (حدود 69 میلیون دلار) در طول ماه گذشته میلادی و 11 میلیارد و 90 میلیون روپیه دیگر در طول ماه قبل از آن (حدود 220 میلیون دلار) از بازار سهام هند خارج كرده بودند.

متخصصان بازار سهام هند، كاهش ارزش روپیه در برابر دلار، رشد كند اقتصادی، كسری مالی بالا و همچنین روند كند اصلاحات اقتصادی را از عوامل عمده خروج سرمایه های خارجی از این بازار عنوان می كنند.

یك وابسته معاملات سهام گفت: سرمایه گذاران خارجی از ورود به بازار سهام هند، علیرغم سوددهی قابل توجه آن، بخاطر نوسان ارزش روپیه خودداری می كنند.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی در هر كشوری از استمرار كاهش ارزش پول محلی به شدت ضرر می كنند چون موسسات سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری دلار وارد می كنند و آنها به هنگام فروش دلار كمتری را با خود می برند.

كاهش رشد اقتصادی یكی دیگر از علل كاهش در سرمایه گذاری موسسات خارجی در بازار سهام هند عنوان شده است. آمار و ارقام رسمی نشان می دهد كه تولید ناخالص داخلی هند در طول سال مالی 2012-2011 به 5/6 درصد و در طول سه ماهه ژانویه الی مارس به 3/5، كمتر از ارقام پیش بینی شده، كاهش یافته است.

آساق ** ك.ب**1565





:: برچسب‌ها: درختان , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: