قانون تصویب احكام و مصوبات بیست و چهارمین كنگره اتحادیه جهانی پست ابلاغ شد
نوشته شده توسط : breketid

قانون تصویب احكام و مصوبات بیست و چهارمین كنگره اتحادیه جهانی پست (UPU) منعقدشده در ژنو سال 2008 میلادی ـ (1387 هجری شمسی)كه در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است از سوی رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس ماده واحده این قانون احكام و مصوبات بیست و چهارمین كنگره اتحادیه جهانی پست (upu) منعقد شده به تاریخ 21 مرداد 1387 هجری شمسی مطابق با 12 آگوست 2008 میلادی در ژنو، هشتمین تشریفات (پروتكل) الحاقی به اساسنامه اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (10) ماده و اولین تشریفات (پروتكل) الحاقی به آیین نامه عمومی اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (26) ماده تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده شده است.

همچنین براساس ماده واحده این قانون و مصوبات بیست و چهارمین كنگره اتحادیه جهانی پست (upu)، كنوانسیون پستی جهانی مشتمل بر (37) ماده ،تشریفات (پروتكل) نهایی كنوانسیون پستی جهانی مشتمل بر (15) ماده ، موافقتنامه سرویسهای پرداخت پستی مشتمل بر (28) ماده،اساسنامه اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (33) ماده و آیین نامه عمومی اتحادیه پستی جهانی مشتمل بر (35) ماده تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده شده است.

براین اساس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تصویب احكام و مصوبات بیست و سومین كنگره اتحادیه جهانی پست منعقد شده در بخارست سال 2004 میلادی مصوب 6/5/1387 ملغی می شود.

براساس این قانون، درمورد ارجاع به داوری موضوع ماده (8) هشتمین تشریفات (پروتكل) الحاقی به اساسنامه اتحادیه پستی جهانی، ماده (23) نخستین تشریفات (پروتكل) الحاقی به آیین نامه عمومی اتحادیه پستی جهانی، ماده (32) اساسنامه اتحادیه پستی جهانی و ماده (132) آیین نامه عمومی آن، رعایت اصل یكصد و سی و نهم (139) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

لازم به یاد آوری است اصل 139 قانون اساسی، صلح دعاوی راجع به اموال عمومی و دولتی یا ارجاع آن به داوری در هر مورد موكول به تصویب هیات وزیران است و باید به اطلاع مجلس برسد.

در مواردی كه طرف دعوی خارجی باشد و در موارد مهم داخلی باید به تصویب مجلس نیز برسد، موارد مهم را قانون تعیین می كند.

سیام**7378**1572





:: برچسب‌ها: توکیو , نشان , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: