چند خبر از حوزه سینما
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'هادی منبتی' مدیر عامل موسسه تصویر شهر دراین باره گفت: ما در بیانیه‌ای اعلام كرده بودیم با توجه به این كه هدف از نمایش فوتبال در پردیس‌های سینمایی تجمع خانواده‌ها در فضایی تفریحی - فرهنگی بود و نبود بانوان، مانع رسیدن ما به اهدافمان می‌شود و ترجیح می دهیم دیگر بازی‌ها را روی پرده نمایش ندهیم.

وی ادامه داد: با مسوولان نیروی انتظامی صحبت كرده‌ایم و قرار است از ساعاتی دیگر این دو پردیس سینمایی كه دیروز پلمب شده‌اند فعالیت شان را از سرگیرند، برنامه پخش فوتبال در هیچ یك از پردیس‌های سینمایی ادامه نمی‌یابد.

دیروز دوشنبه 22 خردادماه بانوانی كه برای تماشای مسابقات فوتبال به پردیس 'ملت' و 'زندگی' رفته بودند به وسیله ماموران نیروی انتظامی به خارج از سالن هدایت شده و پردیس‌ها بسته شدند.

** تصویر زن ایرانی در سینمای امروز غیر واقعی است

یك فیلمنامه‌نویس و مدرس سینما ارایه تصویری جعلی از زن مسلمان ایرانی در آثار سینمایی را تاسف‌برانگیز دانست.

مینو فرشچی گفت: تصویری كه امروز از زنان در سینما می‌بینیم غیرواقعی و تأسف‌برانگیز است. اگر جشنواره سی‌ام را آخرین ویترین سینمای ایران بدانیم این ویترین بسیار از متن جامعه دور و غیرواقعی بود. زنانی كه در فیلم‌های ما تصویر می‌شوند حتی گوشه‌ای از تصویر زن واقعی ایرانی را نشان نمی‌دهند. این تصاویر ادامه همان زنان مطبخی در فیلمفارسی است.

وی گفت: شاید قشری از زنان ما تمام زندگی‌شان در مطبخ گذشته باشد، اما مگر این قشر چند درصد زنان را تشكیل می‌دهند؟ زنان ما كسانی هستند كه برای حفظ حیثیت خانواده، برای بقای كانون خانواده، برای اعتقادات و ارزش‌هایشان با چنگ و دندان تلاش می‌كنند و زیر بار هر كاری نمی‌روند.

بازیگر فیلم 'بانوی اردیبهشت' ادامه داد: چرا از این زنان تلاشگر و مؤثر در سینما اثری نیست. همه ما در اطرافمان با زنان بسیاری روبه رو هستیم كه خود سرپرست خانواده هستند و به تنهایی بار یك زندگی را شرافتمندانه به دوش می‌كشند.

فرشچی افزود: این زنان كه به سالم ترین شكل ممكن با زندگی كرده‌‌اند و شرافت خانواده را به زیباترین شكل ممكن تصویر كرده‌اند، باعث افتخار این مملكت هستند. چنین زنانی نه تنها به خود و فرزندان خود خدمت كرده‌اند بلكه به جامعه زنان، به مملكت خود، به پرچم خود خدمت كرده‌اند.

** نمایش فیلم كوتاه 'اویان' در جشنواره مدیترانه لیبی

دومین جشنواره بین المللی فیلم های مستند و كوتاه 'مدیترانه' 23 تا 20 خرداد ماه در شهر 'تریپولی' لیبی برگزار می شود و فیلم كوتاه 'اویان' از تولیدات این مركز سینمای مستند و تجربی به كارگردانی اسماعیل منصف در بخش مسابقه جشنواره روی پرده خواهد رفت.

این جشنواره را وزارت فرهنگ و هنر لیبی برگزار می كند، مروری بر فیلم های مستند حوزه مدیترانه نیز خواهد داشت.

'اویان' در گذشته، برنده جایزه بهترین فیلم كوتاه جشنواره های 'ترنتو' و 'سروینو' ایتالیا شده است.

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: خورشید , فوتبال , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: