روابط تهران - سئول با ریشه تاریخی رو به گسترش است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایتخت كره جنوبی با حضور جمع كثیری از مقام های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی ، نمایندگان مجلس و بخش های خصوصی ، تعدادی از روسای شركت های بزرگ و موسسه های مالی و اقتصادی برگزار شد.

معاون وزیر فرهنگ كره جنوبی در این مراسم سخنانی پیرامون تمدن و فرهنگ غنی ایران و روابط بین دو كشور بیان كرد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات ایران و كره جنوبی و توسعه مبادلات تجاری و فرهنگی گفت: روابط تهران - سئول با بهره گیری از پیوندهای تاریخی روز بروز گسترده تر می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی به موقعیت راهبردی و تاریخ و تمدن غنی كشورمان اشاره كرد و گفت: ایران طی سه دهه گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی داشته است .

' احمد معصومی فر' با اشاره به رشد اقتصادی و كسب رتبه های جهانی در عرصه تولید علم و فن آوری، افزود: هم اكنون با هشت برابر شدن تولید ناخالص داخلی، ایران از رتبه بیست و یكم به رتبه هفدهم در اقتصاد جهانی ارتقا یافته است .

سفیر كشورمان در ادامه اظهار داشت: علیرغم فشارهای اقتصادی و سیاسی و بهانه جویی برخی قدرت ها كه در صدد تحمیل تحریم و ترور دانشمندان ما هستند، ملت ایران با عزمی راسخ جهت احقاق حقوق كامل خود برای دستیابی به علوم جدید از جمله فن آوری صلح آمیز هسته ای یك لحظه از پای نخواهد نشست.

معصومی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی بین ایران و كره جنوبی در سال 2012 و روابط سازنده فیمابین، گفت: حجم مبادلات تجاری دو كشور در سال 2011 به 5/18 میلیارد دلار رسید كه نسبت به سال قبل از آن 60 درصد افزایش داشت.

وی افزود: دو كشور در زمینه های سیاسی، بین المللی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی همكاری های ارزشمندی دارند كه از آن جمله می توان به تاسیس مركز ایران شناسی و رشته ها زبان فارسی و كره ای، مبادله استاد و گروهای هنری، برگزاری جشنواره های فرهنگی در دو كشور، تبادل فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی و همكاریهای علمی و تحقیقاتی مشترك اشاره كرد.

در ادامه برنامه روز ملی و مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ؛ گروه موسیقی ' نوای دل' اعزامی از ایران به اجرای موسیقی سنتی برای حضار پرداخت كه بسیار مورد توجه و تشویق قرار گرفت.

در این مراسم همچنین لباس های سنتی محلی استان ها و طوایف مختلف سرزمین پهناور ایران در رنگ های شاد و مدل های متنوع توسط بانوان كره ای به نمایش گذاشته شد كه بسیار مورد استقبال واقع شد.

لازم به ذكر است كه فدراسیون مسلمانان كره جنوبی و روسای كمپانی های بزرگ این كشور با اهدای تعداد زیادی تاج گل و ارسال پیام كتبی سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مقام ها و مردم شریف ایران تبریك گفتند.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: