بخش كشاورزی دغدغه ای برای اجرای فازدوم قانون هدفمندی یارانه ها ندارد
نوشته شده توسط : breketid

'محمدعلی نیكبخت' روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد كشاورزی افزود: در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها تمامی اعتبارات دیده شده برای این بخش تامین و در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اكنون كلیه طرح ها و پرو‍ژه های وزارت جهاد كشاورزی و حوزه های وابسته جهت فاز دوم هدفمندی یارانه ها برای تامین اعتبار به دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه های ارسال شده است.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد كشاورزی تصریح كرد: بخش كشاورزی نسبت به سایر بخش ها باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و مسئولان نیز نسبت به این موضوع آگاه هستند.

وی افزود: در تلاش هستیم، در صورت افزایش تعرفه آب، برق و حامل های انرژی در اجرای فاز دوم این قانون تعرفه بخش كشاورزی نسبت به سایر بخش ها افزایش چندانی نداشته باشد.

وی اضافه كرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، امیدواریم طرح های بخش كشاورزی به جای پنج سال ظرف مدت سه سال به اتمام برسد.

** اطلاعی درباره قیمت نهایی فروش ساختمان شیشه ای ندارم

معاون وزیر جهاد كشاورزی در خصوص فروش ساختمان شیشه ای این وزارتخانه تصریح كرد: به دلیل عدم حضور در مزایده، اطلاعی درباره قیمت فروش ساختمان شیشه ای وزارت جهاد كشاورزی ندارم.

وی اظهار داشت: طبق قانون از محل فروش اموال و املاك وزارت جهاد كشاورزی باید مبلغ 150 میلیارد تومان از خزانه دولت در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این كه، حدود دو ماه از زمان فروش ساختمان شیشه ای وزارت جهاد كشاورزی به قوه قضاییه می گذرد، اما تاكنون مبلغی به حساب این وزارتخانه واریز نشده است.

** جذب اعتبار 13 هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی

نیكبخت گفت: در راستای ارایه تسهیلات به كشاورزان، هم اكنون مبلغ 13 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش كشاورزی قرار گرفته، كه حدود هفت هزار و 200 میلیارد تومان با كارمزد هفت درصد به بانك های عامل تزریق شده است.

وی اظهار داشت: طی ابلاغیه ای به بانك های عامل، مقرر شد تا این بانك های برای ارایه تسهیلات به بهره برداران بخش كشاورزی شرایط را تسهیل كرده تا كشاورزان با سرعت بیشتری تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت كنند.

وی ادامه داد: هم اكنون استانداران به عنوان اعضای ستادهای توسعه بخش كشاورزی مسئولیت جذب اعتبارات استان ها را بر عهده دارند.

** پیگیر دریافت مشوق های صادراتی تولیدكنندگان تخم مرغ هستیم

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد كشاورزی گفت: سال گذشته حذف تعرفه صادراتی از سوی دولت به موقع انجام شد و هم اكنون پیگیر دریافت مشوق های صادراتی برای تولیدكنندگان تخم مرغ از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم تا پس از این مازاد تولید خود را به راحتی صادر كنند.

وی تاكید كرد: به منظور ساماندهی وضعیت تخم مرغ كشور باید بزودی مشوق صادراتی تولیدكنندگان این محصول از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و ابلاغ شود.

** سه هزار واحد توزیع محصولات كشاورزی در كشور وجود دارد

نیكبخت تصریح كرد: هم اكنون به منظور عرضه مستقیم محصولات كشاورزی با قیمت مناسب حدود سه هزار واحد توزیع محصولات كشاورزی در كشور دایر است.

وی اظهار داشت: این میزان واحد توزیع برای متناسب سازی قیمت ها در بازار مصرف كافی نیست و باید مراكز توزیع مستقیم محصولات كشاورزی افزایش یابد.

** ضرورت حذف دلالان برای كاهش قیمت محصولات كشاورزی

معاون وزیر جهاد كشاورزی افزود: به منظور كاهش قیمت محصولات كشاورزی در بازار مصرف حذف دلالان و واسطه گران ضروری است.

وی ادامه داد: هم اكنون دلالان باعث افزایش بی رویه قیمت محصولات كشاورزی در بازار مصرف شده اند، بدون این كه سودی از تولید محصولات به جیب تولیدكنندگان برود.

نیكبخت اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و افزایش قیمت عوامل تولید، هزینه های تمام شده تولید در تمامی بخش های كشاورزی افزایش یافته است.

وی افزود: در این راستا تولید محصولات كشاورزی برای تولیدكنندگان مرقون به صرفه نیست و تولیدكنندگان این بخش با مشكلاتی روبرو هستند.

** روند كاهش واردات در دستور كار وزارت جهاد كشاورزی

معاون وزیر جهاد كشاورزی تاكید كرد: امسال نیز همچون سال های گذشته روند كاهش واردات میوه و شیر خشك در دستور كار وزارت جهاد كشاورزی قرار دارد.

اقتصام**9186/1594





:: برچسب‌ها: هالووین , اتومبیل , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: