ایران ثابت كرد كه مسلمانان قادر به اداره حكومت مردم سالار دینی هستند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا 'محمد قاسم فهیم' با تبریك روز ملی جمهوری اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب ایران به رهبری امام خمینی (ره) را دارای تاثیرات مثبتی بر جهان اسلام دانست و گفت كه كشورهای منطقه با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر استبداد و حاكمان گمارده شده از طرف كشورهایی كه به دنبال منافع خود در منطقه بودند، قیام كردند و امروز ما شاهد گسترش بیداری اسلامی هستیم.

فهیم گفت: در تمام كشورهایی كه مبارزه و بیداری اسلامی جریان دارد و انقلاب هایی به وقوع پیوسته است و یا در آستانه انقلاب و حركت است می بینیم كه پایداری و استقامت مردم در برابر استبداد با انگیزه های اسلامی و دینی است.

معاون رییس جمهور افغانستان با یادآؤری همزمانی انقلاب اسلامی ایران و جهاد بر ضد كودتای كمونیستی در افغانستان گفت:جمهوری اسلامی مبارزان افغان را در طول جهاد بر ضد كودتای كمونیستی همواره حمایت كرد.

وی با تاكید به اینكه ایران در دوران تسلط طالبان بر افغانستان نیز از مقاومت ملی مردم افغانستان، قویا و صریحا حمایت كرد، گفت: بعد از پیروزی مقاومت، جمهوری اسلامی ایران از ایجاد دولت موقت و دوره انتقالی و سرانجام دولت انتخابی همواره حمایت كرده است.

فهیم گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط خود را با دولت و مردم افغانستان شفاف، روشن بر اساس حسن همجواری و همسایگی، همدردی و دلبستگی های دینی برقرار كرد كه این رابط وجود دارد و وجود خواهد داشت.

معاون رییس جمهور افغانستان در ادامه اظهار امیدواری كرد كه این گونه پیوند ها و روابط در بین ملت های ایران و افغانستان، طولانی و پایدار باشد.

فهیم همچنین ابراز امیدواری كرد كه شرایطی كه از سوی برخی كشورها بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است، بزودی مرتفع شود.

آساق**ع.ن**1501





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: