وزیر سابق تركیه نیز خواستار بررسی مرگ مشكوك اوزال شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، ' یاشار اوكویان ' در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت : به منظور آنكه هر گونه شك و تردیدی در خصوص مرگ اوزال برطرف شود، باید در خصوص مرگ رییس جمهوری اسبق تركیه بررسی و تحقیقات لازم صورت گیرد.

اوكویال كه در دوران ریاست جمهوری اوزال ، ریاست وزارت كار و امور اجتماعی را برعهده داشت ، افزود: عدم دسترسی به آمبولانس و یا انجام ندادن كالبد شكافی نكات مبهمی است كه مرگ اوزال را مشكوك نشان می دهد و باید دلایل آن مشخص شود.

نهاد 'بازرسی دولتی تركیه' دیروز در گزارش بررسی مرگ تورگوت اوزال رییس جمهوری فقید تركیه، مرگ وی را مشكوك اعلام كرد.

نهاد بازرسی دولتی تركیه كه در پی دستور 'عبدالله گل' رییس جمهوری تركیه مامور بررسی علت مرگ ناگهانی اوزال شده بود، نتیجه بررسی های 19 ماهه خود را در گزارشی 625 صفحه ای منتشر كرد.

در بخش پایانی گزارش یاد شده با اشاره به اینكه بازرسان نهاد بازرسی دولتی تركیه در مورد ادعاهای مرتبط با مرگ اوزال تنها موفق به بررسی های محدودی شده اند، بطور تلویحی خواهان نبش قبر رییس جمهوری اسبق تركیه شده است.

این نهاد بازرسی بر لزوم همكاری خانواده اوزال با قوه قضاییه برای روشن شدن علت دقیق مرگ وی تاكید كرده است.

در بخشهای دیگری از این گزارش به نبود لوازم پزشكی لازم در محل كاخ ریاست جمهوری و عدم برنامه ریزی برای مراقبتهای پزشكی از اوزال نیز اشاره و این امر، غیر قابل قبول و یك كاستی بزرگ ارزیابی شده است.

تورگوت اوزال رییس جمهوری اسبق تركیه در سال 1993 میلادی بطور ناگهانی در آنكارا درگذشت.

وی كه پس از كودتای نظامی سال 1982 میلادی با تاسیس حزب ' مام میهن' به عنوان نخست وزیر انتخاب شده بود، در سال 1989 میلادی به عنوان هشتمین رییس جمهوری تركیه انتخاب شد.

بنا به ادعای طرح شده در تركیه ، وی قبل از مرگ قصد كناره گیری از مقام ریاست جمهوری و تاسیس یك حزب جدید سیاسی را داشت كه این مساله با درگذشت وی مسكوت ماند.

همسر، پسر و برادر تورگوت اوزال پس از مرگ وی به دفعات از مشكوك بودن مرگ رییس جمهوری اسبق تركیه و لزوم بررسی در این باره سخن به میان آورده بودند.

خاورم ** 230**1651





:: برچسب‌ها: معماری , قدیمی , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: