دیوید کامرون: با رسانه‌ها وارد معامله نشده‌ام
نوشته شده توسط : breketid

از زمان افشای رسوایی شنود غیرقانونی تلفنی در بریتانیا، نخست وزیر بریتانیا به دلیل ارتباطات خود با آقای مرداک تحت فشار بوده است

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا به کمیته تحقیق لویسون گفته است که او هیچ توافق محرمانه‌ای با رسانه ها نداشته و هیچگاه برای کسب حمایت رسانه‌ها، با آنها وارد معامله نشده است.

آقای کامرون که امروز پنجشنبه، ۱۴ ژوئن در این کمیته حضور یافت، گفت گرایش سیاستمداران به قرار گرفتن در پوشش خبری ۲۴ ساعته، "نبردی دایمی" است و آنان باید خود را در معرض خطر مدفون شدن زیر "آوار خبری" قرار ندهند.

دیوید کامرون از دوستان ربه‌کا بروکس، مدیر اجرایی سابق هفته‌نامه نیوز آو د ولد به شمار می رود و اندی کلسون سردبیر سابق این نشریه را به عنوان مسئول امور ارتباطات و رسانه های خود استخدام کرده بود.

نیوز اینترنشنال، شرکتی است که مجموعه روزنامه های گروه سان و تایمز را در بریتانیا منتشر می کند. نیوز آو د ورلد، یکی از روزنامه‌های این شرکت، در پی افشای شنود تلفن های همراه چهره های معروف، تعطیل شد.

کمیته تحقیق لویسون که به دنبال افشای ماجرای شنودهای تلفنی متعدد توسط روزنامه نگاران وابسته به رسانه های روپرت مرداک شکل گرفت، به ریاست قاضی لویسون فعالیت می کند.

این کمیته از زمان آغاز فعالیت خود از افراد مختلفی برای حضور در این کمیته برای پرسش و پاسخ دعوت کرده است.

تونی بلر، گوردون براون و جان میجر، نخست وزیران سابق بریتانیا از جمله کسانی هستند که پیشتر در این کمیته حضور یافته و به پرسش ها پاسخ داده اند.

آقای براون در سخنان خود در این کمیته گفت که حزب محافظه کار در برابر کسب حمایت نیوز اینترنشنال، با کاهش بودجه بی بی سی و آفکام، نهاد ناظر بر رسانه های در بریتانیا، موافقت کرده بود.

دیدیود کامرون در پاسخ به اظهارات گوردون براون، او را متهم کرد که در مورد این موضوع به خیال پردازی روی آورده و به تئوری توطئه متوسل شده است.

او گفت سیاست‌هایی که دولت در قبال بی بی سی و آفکام در پیش گرفته، به تفکرات حزب در قبال رسانه ها بستگی داشته است و نه به چیز دیگری.

در این کمیته از آقای کامرون در باره سفر تفریحی او در سال ۲۰۰۸ که آقای مرداک هم حضور داشته، سئوالاتی پرسیده شده است.

آقای مرداک اخیرا به این کمیته گفته بود که از رسانه هایش به عنوان ابزار کسب نفوذ استفاده نکرده است.

آقای کامرون در تعطیلات سال ٢٠٠٨ به جزیره سانتورینی یونان رفت و با روپرت مرداک شام خورد. نخست وزیر بریتانیا گفته است که می خواسته با آقای مرداک "روابطی برقرار کند."

در پیامک (اس ام اس) که خانم بروکس برای آقای کامرون در اکتبر سال ۲۰۰۹ فرستاد و امروز در کمیته تحقیق قرائت شد، خانم بروکس گفت که از دیوید کامرون هم به عنوان یک دوست و هم به دلیل آن که هر دو هم نظر هستند، "حمایت" می کند.

آقای کامرون گفته است که این پیامک، منعکس کننده تغییر در حمایت روزنامه سان از حزب کارگر به حزب محافظه کار بود.

آقای کامرون گفته است که در سپتامبر سال ۲۰۰۹، جیمز مرداک، پسر روپرت مرداک به او گفت که روزنامه سان تصمیم گرفته با قطع حمایت از حزب کارگر، در انتخابات از حزب محافظه کار حمایت کند.

از زمان افشای رسوایی شنود غیرقانونی تلفنی در بریتانیا، نخست وزیر بریتانیا به دلیل ارتباطات خود با آقای مرداک تحت فشار بوده است.

روپرت مرداک

آقای مرداک گفته است که از رسانه هایش به عنوان ابزار کسب نفوذ استفاده نکرده است

دیوید کامرون به کمیته تحقیق لویسون گفت با تعدادی از سردبیران روزنامه‌ها دیدار و مکالمه داشته و به آنها گفته است که از "حمایت آنها استقبال می کند."

آقای کامرون در شهادت کتبی خود که برای این کمیته فرستاده بود، از ملاقات با ۱۴۰۴ "شخصیت رسانه ای" (تقریبا ۲۶ دیدار در ماه) در حد فاصل سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰، یعنی زمانی که حزب محافظه کار به عنوان حزب مخالف فعالیت می کرد،خبر داده بود.

از زمان به قدرت رسیدن آقای کامرون، تعداد این دیدارها به ۱۳ دیدار در ماه کاهش یافته است.

دیوید کامرون گفته است که این دیدارها برای تبلیع سیاست‌های حزب محافظه کار صورت گرفته است.

حزب مخالف کارگر بریتانیا نیز فشارهای خود بر حزب محافظه کار را افزایش داده است.

حزب کارگر خواهان استعفای جرمی هانت، وزیر فرهنگ دولت کامرون شده و اد میلیبند، رهبر حزب کارگر گفته است که اگر وزیر فرهنگ استعفا ندهد "نخست وزیر باید از خودش قاطعیت و رهبری نشان دهد و او را از کابینه اخراج کند."

آقای هانت گفته است که از مقام خود کناره گیری نخواهد کرد.

آقای میلیبند گفته که اسناد ارائه شده به هیات تحقیق قاضی لویسون حکایت از آن دارد که جرمی هانت به جای بی طرفی، عملا کانال خصوصی روپرت مرداک در تلاش برای تصویب طرح کنترل یک شبکه ماهواره ای توسط گروه متعلق به آقای مرداک بوده است.

جرمی هانت این اتهامات را رد کرده است.





:: برچسب‌ها: توکیو , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: