بان کی مون خواستار ادامه مذاکرات سازنده میان گروه 1+5 با تهران شد
نوشته شده توسط : breketid

مذاکرات گروه 1+5 با مسوولان هسته ای جمهوری اسلامی ایران در روزهای 17 و 18 ژوئن در مسکو برگزار می شود.

ظرف سه ماه گذشته این سومین مذاکرات پیچیده و فشرده میان دیپلمات های آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان با مذاکره کنندگان هسته ای جمهوری اسلامی ایران است.

در مذاکرات استانبول، همکاری سازنده و ارایه راهکارهای روشن و منطقی از سوی جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا دولت های مذاکره کننده با انتشار بیانیه هایی از نتیجه مذاکرات ابراز رضایت کنند.

یکی از دیپلمات های غربی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا در مقر سازمان ملل گفت : بعد از نشست استانبول فضای بسیار مثبتی ایجاد شد، هیات ایرانی در بغداد نیز با ارایه راهکارهای مدون و مشخص در مذاکرات حاضر شد، اما طرف های غربی تنها به کلی گویی و بیان برخی مسایل آن هم به صورت شفاهی پرداختند به همین دلیل در بغداد نتیجه ای که همگان انتظار داشتند، حاصل نشد.

وی مذاکرات بغداد را بسیار پیچیده و سخت خواند و گفت : نتیجه گفت وگو ها نشان داد که هیات ایرانی در مذاکرات بسیار هوشمندانه و ظریف عمل می کنند به گونه ای که می توان ادعا کرد که ایرانی ها در مذاکرات سبک کلاسیک جدیدی در دنیای امروز مذاکرات دیپلماتیک ارایه نمودند.

مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکرات مسکو، گفت : بان کی مون باردیگر بر مذاکره و گفت وگو برای رسیدن به یک راه حل نهایی به منظور توافق تاکید دارد.

وی خاطر نشان کرد بان کی مون امیدوار است دور بعدی مذاکرات در مسکو منجر به نتیجه شود.

برخی از رسانه های آمریکایی در آستانه مذاکرات مسکو با انتشار مقاله هایی نوشتند به نظر می رسد که یکی از خواسته های اصلی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، پذیرش حق ایران برای غنی سازی 20 درصد بر اساس معاهده ان.

پی.تی خواهد بود.

برون مرزي**1423**





:: برچسب‌ها: فیلم , انگلستان , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: