كادرسازی تشكیلاتی برای حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی اقدام مهم شهید چمران بود
نوشته شده توسط : breketid

'مهدی چمران'‌ پنج شنبه شب در همایش 'مثل چمران' كه در آستانه 31 خردادماه سالروز شهادت شهید چمران در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، افزود:‌ این شهید برای مقابله با ترفندهای مستكبران قبل و بعد از پیروزی انقلاب در ایران و لبنان همواره احساس مسوولیت می كرد.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: شهید چمران قبل از پیروزی انقلاب در آموزشهای نظامی و كادر سازی تشكیلاتی شیعیان لبنان در مقابل سیاستهای خصمانه اسراییل نقش تاثیر گذاری داشت.

او گفت: آن شهید زمانی كه اسراییل بر انواع ددمنشی های خود در لبنان افزوده بود و افزایش توان رزمی نیروهای مقاومت برابر ددمنشی های این ر‍ژیم غاصب ضروری به نظر می رسید، با درخواست امام موسی صدر به لبنان سفر كرد و در آموزشهای نظامی و پایه گذاری هسته های نخستین مقاومت حزب الله این كشور نقش تاثیر گذاری داشت.

برادر شهید چمران اضافه كرد: این شهید در ایجاد حركه المحرومین و جنبش آمل لبنان بسیار نقش آفرین بود.

او خاطر نشان كرد: ایجاد انجمنهای اسلامی دانشجویان ایرانی و پایه گذاری انجمن اسلامی دانشجویان كشورهای مسلمان در آمریكا و اروپا ، عنایت خاص به ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی و ضد استكباری از طریق برگزاری جلسات سخنرانی در این كشورها سایر اقدامهای مهم شهید چمران بود.

وی اظهار داشت: شهید چمران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به ایران سفر كرد و در پیروزی انقلاب و بعد از آن در دفاع از سرحدات كشور در مقابل تجاوزات دشمن بعثی در ابتدای دفاع مقدس به خوبی عمل كرد و افتخارات بسیاری از خود به یادگار گذاشت.

وی پایه گذاری سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) و آموزش نخستین نیروهای این ارگان، ختم قائله ضد انقلاب در پاوه استان كردستان،‌ آزاد سازی سوسنگرد، پایه گذاری ستاد جنگهای نامنظم برای مقابله با ددمنشی های دشمن متجاوز بعثی در سالهای ابتدایی جنگ تحمیلی و غیره را دیگر اقدامهای خاص این شهید برشمرد.

او گفت:‌ شهید چمران در زمینه های عرفان، خلوص، علمی، هنری و ورزشی پیشتاز و منشاء‌ خدمات موثری بود.

چمران افزود:‌ توجه و الگو پذیری از ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رمز سعادت و كامیابی و پیروزی برابر ترفندهای معاندان است.ك/2

7490/659





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: