تظاهرات مردم پاكستان دراعتراض به عبورخودروهای ناتو از خاك این كشور
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم پاكستان به همراه اعضای ارشد شورای دفاع از پاكستان 'دی.پی.سی' متشكل از ائتلاف گروھھای مذھبی و سیاسی این كشور روز جمعه در راھپیمایی گستره اعتراض آمیز علیه آمریكا در شھر پیشاور مركز ایالت خیبرپختونخوای پاكستان حضور یافتند.

معترضان پاكستانی با سردادن شعارھایی علیه آمریكا و متحدانش ﴿اعضای ناتو﴾ اعلام كردند: قدرت ھای غربی مسوول اصلی خونریزی ھا در منطقه بویژه جھان اسلام ھستند.

سخنرانان متعدد در اظھارات خود نسبت به عملكرد دولت پاكستان در قبال ھرگونه تصمیم برای از سرگیری مجدد تردد خودروھای تداركاتی ناتو در این كشور، هشدار دادند.

مقامات ارشد سیاسی و نظامی دولت پاكستان پاییز سال گذشته در واكنشی شدید نسبت به حمله بالگردھای ناتو به پست مرزی سلاله كه منجر به جان باختن دستكم 24 نظامی پاكستانی شد، مسیر تردد خودروھای تداركاتی ناتو ازاین كشور به افغانستان را مسدود كردند.

مولانا 'سمیع الحق' رییس شورای دفاع از پاكستان كه سرپرستی این راھپیمایی را برعھده داشت گفت: آمریكا باید ھرچه سریعتر به دخالت ھای خود در امور داخلی پاكستان بویژه به حملات هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین (پھپاد) در مناطق قبایلی این كشور پایان دھد.

وی آمریكا و متحدان این كشور را متهم به تلاش برای توطئه با ھدف تضعیف پاكستان كرد و افزود: آمریكا برای رسیدن به این ھدف حتی از ھند نیز بھره گیری می كند.

مولانا سمیع الحق ھمچنین به خروج سریع نیروھای نظامی آمریكا و ناتو از افغانستان و پاكسازی این كشور از این نیروها تاكید كرد.

'محمد ابراھیم خان' رییس حزب جماعت اسلامی پاكستان در ایالت خیبرپختونخوای این كشور نیز با سخنرانی در این راھپیمایی خاطرنشان كرد: این گونه تجمعات و اجتماعات سیاسی مذهبی از سوی شورای دفاع از پاكستان تا زمان پایان یافتن دخالت آمریكا در منطقه ادامه خواهد یافت.

عضو سابق مجلس سنای پاكستان تاكید داشت: آمریكا به ھیچ وجه حاضر نیست به درخواست ھای پارلمان ملی پاكستان برای توقف حملات ھواپیماھای بدون سرنشین در مناطق قبایلی این كشور واكنشی نشان داده و همچنین در قبال كشته شدن 24 نظامی پاكستانی در اثر حمله بالگردھای ناتو از پاكستان عذرخواهی كند.

در ھمین حال 'اسرار الله' سخنگوی شورای دفاع از پاكستان در گفت وگو با ایرنا از برپایی راھپیمایی و تجمعات بیشتر ضد آمریكایی از سوی این شورا در روزھای آینده خبر داد.

وی افزود: شورای دفاع از پاكستان به شدت مخالف بازگشایی مجدد مسیرھای تردد خودروھای تداركاتی ناتو است.

راھپیمایان پاكستانی پلاكاردھایی با شعارھای علیه آمریكا و ناتو در دست داشتند.

آساق ** 1095**1565





:: برچسب‌ها: لندن , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: