وزیر بهداشت: 28 درصد ملت ما دچار بی تحركی هستند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، دكتر 'مرضیه وحید دستجردی' در مراسم روز جهانی اهدا خون و سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران با براوردی از كمبودهای خونی بیماران در بیمارستان های كشور، گفت: خونی كه به سازمان انتقال خون اهدا می شود بسیاری از بیماران را از مرگ حتمی نجات می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با قدردانی از اهدا كنندگان خون گفت: وقتی مهمانان خارجی برای بازدید از مراكز سازمان انتقال خون می آیند، صف های مردم را كه در برابر این مراكز می بینند متعجب می شوند و ما به این ایثار افتخار می كنیم.

وی با اشاره به اینكه صد در صد اهدای خون در كشور داوطلبانه صورت می گیرد، افزود: ما مدیون همه عزیزانمان هستیم كه ساعت ها در صف های طولانی می نشینند تا خون خود را اهدا كنند.

مسئول بهداشت و سلامت مردم در دولت دهم با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینكه ایران جزو 5 كشور برتر دنیا در اهدای خون است، گفت: ما شاهد سالم ترین خون ها با كمترین میزان آلودگی هستیم كه باید این موفقیت را به مردم كشورمان تبریك بگوئیم.

وی در پایان گفت: سالانه 2 میلیون كیسه خون در سال تولید و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

در این مراسم 'محمد عباسی' وزیر ورزش و جوانان در مورد همكاری های این وزارتخانه با وزارت بهداشت سخن گفت.

وی خطاب به دست اندركاران سازمان انتقال خون گفت: آنچه شما بدان دست یافته اید، یك موفقیت بزرگ است و خوشبختانه شعار امسال روز جهانی اهدا خون، 'اهدا كننده یك قهرمان است' بسیار خوب توصیف شده است، چرا كه ورزشكاران با تلاش بسیار به قهرمانی می رسند.

عباسی با بیان اینكه اهدا خون، ما را دربرابر بحرانها و بلایای طبیعی آماده می كند، گفت: وجود جوانان سرباز و بسیجی این مرزو بوم ، ما را در برابر اجانب محفوظ نگه می دارد.

وی با بیان اینكه آن چیزی كه در جوامع دیگر به عنوان یك هدیه در آمده است، در مورد جامعه اسلامی ما به عنوان یك ایثار تلقی می گردد، گفت: این شاخصه را ما در برابر دوران های بسیاری تجربه كرده ایم.

در پایان این مراسم از سوی وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشكی به پاس قدردانی از كسانی كه بیش از 100 بار خون خود را به سازمان انتقال خون هدیه كرده اند، هدایایی اهدا شد.

1537





:: برچسب‌ها: جشن تولد , نیویورک شهرستان , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: