رونمایی از "دیمو"، نخستین تبلت مونتاژ ایران
نوشته شده توسط : breketid

دیمو، نخستین تبلت مونتاژ ایران

شرکت در نمایشگاه کامپیومکس ۲۰۱۲ از تبلت «دیمو» به عنوان نخستین تبلت ایرانی، رونمایی کرد. این شرکت در این مراسم، دیمو را نخستین تبلت تولیدشده در خاورمیانه معرفی کرد.

این تبلت در دو نمونه دیمو ۷۰۰ با نمایشگر ۷ اینچی و دیمو ۹۰۰ با نمایشگر ۹.۷ اینچی از شنبه ۲۷ خرداد ماه به بازار عرضه خواهد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری ایسنا آقای مریداوی مدیر عامل این شرکت گفته است که تولید این تبلت‌ها ده هزار دستگاه در ماه است که این میزان تا پایان امسال دو برابر و این محصولات به دو کشور خاورمیانه‌ای صادر خواهند شد.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از جلسه رونمایی این محصولات از قول آقای مریداوی نوشت: تمام تجهیزات این تبلت از خارج وارد می‌شود و در کارخانه این شرکت در اهواز مونتاژ می‌شود.

مدیرعامل این شرکت از مسؤولان خواسته است که جلوی قاچاق تبلت و تبلیغ آن در داخل کشور را بگیرند تا محصولات این شرکت بتوانند در بازار جای خود را باز کنند.

"تمام تجهیزات تبلت دیمو از خارج وارد می‌شود و در کارخانه این شرکت در اهواز مونتاژ می‌شود."

مریداوی، مدیرعامل شرکت ارتباطات ایرانیان اروند

آقای مریداوی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان مونتاژ یک محصول را تولید محصول عنوان کرد و از آن طریق خواستار افزایش تعرفه برای ایجاد رانت برای فروش محصول شد، گفت: «ما تجهیزات این تبلت را از با کیفیت‌ترین کارخانه‌ها تامین می‌کنیم و این چیز عجیبی نیست؛ چون تمام شرکت‌های تولیدکننده تبلت در جهان هم همه قطعاتشان را مونتاژ می‌کنند».

وی برای مثال به تبلت شرکت اپل اشاره کرد و گفت: «این شرکت تمام تجهیزاتش را از شرکت‌های دیگر خریداری می‌کند و حتی آنها را در کشورهای دیگر مونتاژ می‌کند؛ در حالی که ما در داخل کشورمان مونتاژ می‌کنیم».

شرکت اپل با ارائه اولین تبلت به نام آی‌پد سریع‌ترین رشد را در بازار تبلت‌ها در اختیار دارد.

استقبال کاربران از آی‌پد باعث شد تا شرکت‌های مختلف به تولید تبلت را در برنامه خود قرار دهند تا سهمی از این بازار را در اختیار خود بگیرند.

کشور هند از جمله کشورهایی است که با در نظر گرفتن نیاز بازار پروژه‌ای به نام اکاش را برای تولید تبلت‌های ارزان‌قیمت طراحی کرد. هدف این پروژه همگانی کردن استفاده از فناوری در آموزش همگانی و دسترسی میلیون‌ها دانشجو و کاربرانی بود که توانایی خرید تبلت‌هایی چون آی‌پد را ندارند.

به نظر می‌رسد شرکت‌های ایرانی هم قصد دارند تا تولید تبلت در داخل کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

نسخه‌های اولیه تبلت‌های هندی با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد چرا که کاربران انتظار کیفیتی برابر با تبلت‌های برندهای مشهور را داشتند اما صحبت درباره کیفیت تبلت‌هایی که در ایران مونتاژ یا تولید می‌شوند، هنوز محتاج زمان و آزمایش‌های کاربران است.





:: برچسب‌ها: جشنواره , زنده , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: