نوشته شده توسط : breketid
دنی ولبک

دنی ولبک با یک حرکت تکنیکی گل برتری انگلستان مقابل سوئد به ثمر رساند

انگلستان در مسابقه‌ای که شاید جذابترین بازی تورنمنت تا کنون بود، سوئد را ۳ بر ۲ شکست داد.

در دیدار دوم روز جمعه ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) از گروه چهارم جام ملت‌های اروپا انگلستان در حالی با سوئد روبرو شد که اندی کارول، مهاجم باشگاه لیورپول، از ابتدا به جای الکس اوکسلید چمبرلین در ترکیب قرار گرفته بود.

انگلستان بازی را طوفانی آغاز کرد و در دقایق نخستین چندین فرصت روی دروازه سوئد خلق کرد که نتیجه آن گل اول این تیم بود. در دقیقه ۲۳ استیون جرارد، کاپیتان انگلستان، از سمت راست توپ با دقتی چشمگیر روی دروازه سوئد ارسال کرد و اندی کارول با پرشی بلند و ضربه‌ای دیدنی توپ را دور از دستان ایساکسون دروازه‌بان سوئد وارد دروازه کرد.

انگلستان بعد از این گل هم حملات زیادی را تدارک دید اما نیمه نخست با نتیجه ۱ بر صفر پایان یافت.

در شروع نیمه دوم سوئد بازی متفاوتی را به نمایش گذاشت و توانست با در اختیار گرفتن توپ و میدان فشار زیادی روی دروازه انگلستان وارد کند. در دقیقه ۴۹ اندی کارول با خطا روی مهاجم سوئد یک ضربه ایستگاهی را به سوئد هدیه کرد.

زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان سوئد، ضربه ایستگاهی را به دیوار دفاعی کوبید اما اولاف ملبرگ، بازیکن سابق استون ویلا، توپ سرگردان در محوطه جریمه را تصاحب کرد و شوت او در آشفتگی دفاع انگلستان با برخورد به گلن جانسون وارد دروازه این تیم شد و بازی مساوی شد.

سوئد با زدن این گل فشار بر دروازه انگلستان را افزایش داد و یک بار دیگر به گل رسید. این بار هم اولاف ملبرگ توپ بلند ارسالی روی دروازه انگلستان را با ضرب سر وارد دروازه جو هارت کرد و سوئد را ۲ بر یک پیش انداخت.

روی هاجسون، سرمربی انگلستان، در دقیقه ۶۰ تئو ولکات، بازیکن آرسنال، را جایگزین جیمز میلنر کرد که این تعویض نقطه عطفی شد برای برای پیروزی انگلستان.

تئو ولکات، که در بازی نخست نیز در ترکیب اصلی نبود، تاثیر زیادی بر بازی گذاشت. او ابتدا در دقیقه ۶۴ از بیرون محوطه جریمه با یک شوت تماشایی بازی را به تساوی کشاند.

ولکات چند دقیقه بعد (در دقیقه ۷۸) با توپ از میان دو مدافع سوئدی گذشت و با یک ارسال کوتاه توپ را به دنی ولبک رساند و او هم با یک حرکت تکنیکی توپ را با پشت پا وارد دروازه سوئد کرد و انگلستان را به گل برتری رساند.

این بازی پر افت و خیز و تماشایی نهایتا با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان رسید و حاصل قطعی آن حذف سوئد از تورنمنت بود. شب گذشته جمهوری ایرلند نیز بعد از دو شکست پیاپی از این رقابت ها حذف شده بود.

انگلستان در صورت کسب یک تساوی مقابل اوکراین، یکی از دو میزبان رقابت‌ها، به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

وین رونی که دو بازی اول محروم بود به گفته روی هاجسون در بازی بعدی مقابل اوکراین به ترکیب این تیم اضافه خواهد شد.

فرانسه جان می‌گیرد

تیم ملی فرانسه بعد از اینکه در بازی نخست با وجود برتری نسبی نسبت به انگلستان تن به تساوی داده بود، در دومین بازی خود اوکراین را قاطعانه برد و خود را به عنوان یکی از مدعیان فتح جام نمایان کرد.

این دیدار که به دلیل طوفان شدید و بارش سیل آسای باران برای نزدیک به ۵۰ دقیقه متوقف شده بود، در حضور انبوه تماشاگران اوکراینی برگزار شد و فرانسه با گل‌های جرمی منز (۵۳) و یوهان کابای (۵۶) میزبان را شکست داد.

فرانسه علاوه بر این دو گل چند فرصت‌ دیگر برای افزودن بر تعداد گل‌هایش داشت اما بازیکنان اوکراین در سراسر بازی موقعیت‌های چندانی خلق نکردند.

اوکراین در بازی سوم با انگلستان روبر خواهد شد و تنها در صورت پیروزی به مرحله بعد صعود خواهد کرد. فرانسه تنها در صورتی صعودش مسئله‌دار می شود که در بازی سوم به سوئد ببازد و همزمان انگلستان هم به اوکراین ببازد. در این صورت تفاضل گل بین دو تیم تعیین کننده خواهد بود.

فردا شنبه ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت گرینویچ (۲۳:۱۵ به وقت ایران) همزمان دو دیدار روسیه-یونان و لهستان-جمهوری چک از گروه اول این رقابت‌ها برگزار خواهد شد که از وبسایت بی‌بی‌سی فارسی به صورت لحظه به لحظه گزارش خواهد شد.





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: