روابط تجاری و گردشگری استان های گلستان و سامسون تركیه گسترش می یابد
نوشته شده توسط : breketid

'قربان عباسی' كه به همراه استاندار گلستان و هیاتی از این استان به دعوت استاندار سامسون تركیه به این كشور سفر كرده بود، روز شنبه به ایرنا اظهارداشت: نظر به سفر سال گذشته حسین آكسوی استاندار سامسون به استان گلستان و تایید مشتركات این دو استان، مقرر شد ارتباطات این دو استان گسترش یابد.

وی با اشاره به این كه در سفر مسوولان گلستان، تفاهم نامه ای به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو استان در بخش های مختلف به ویژه اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی به امضا رسید، افزود: باعقد این تفاهم نامه روابط تجاری واقتصادی استان های گلستان وسامسون در بخش های مختلف از جمله كشاورزی، ماشین آلات سنگین و گردشگری گسترش می یابد و زمینه سرمایه گذاری خارجی در دو استان فراهم می شود.

عباسی با اشاره به آشنایی مقامات دو استان با توانایی ها و ظرفیت های اقتصادی یكدیگر اظهار داشت: در این دو استان علاوه بر اشتراكات كلی دو كشور می توان اشتراكاتی در زمینه گردشگری و بخش های مختلف را مشاهده كرد.

وی اضافه كرد: وجود دریا و ساحل و قابلیت رونق گردشگری دریایی و ساحلی و اراضی جنگلی از جمله نقاط اشتراك دو استان گلستان و سامسون است كه امكان رونق اكوتوریسم و نیز كشاورزی و فراهم بودن زمینه تبادل محصولات كشاورزی و توسعه گردشگری روستایی و كشاورزی را فراهم كرده است.

عباسی اظهارداشت: با توجه به مشابه بودن شرایط آب و هوایی و اقلیم ها ساكنان هر دو استان در استان دیگر احساس آرامش و آسایش خواهند داشت و امكان ایجاد تورهای استانگردی فیمابین توسط دفاتر مسافرتی وجود دارد و با توجه به وجود كتابخانه های غنی درهر دو استان امكان ایجاد تبادل كتاب و اقلام فرهنگی و انتشاراتی با هدف معرفی هر چه بیشتر وجود دارد.

وی همچنین امكان تأسیس دفتر گردشگری در استانداری دو استان، برگزاری نمایشگاه های گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی، ایجاد پایگاه اینترنتی مشترك به منظور معرفی هرچه بیشتر و بهتر این دو استان و امكان پذیرش دانشجو در دانشگاه های دو استان را از جمله تمهیداتی برشمرد كه در راستای اشتراكات موجود قابلیت اجرایی دارد.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: اولین تور مشترك این دو استان، برای بازدید گردشگران تركیه از استان گلستان بزودی اجرایی خواهد شد و هفته فرهنگی دو استان نیز با هدف معرفی آداب، رسوم و سنت ها در دو استان مذكور برپا می شود.

وی اظهار امیدواری كرد با گسترش روابط فی مابین دواستان گلستان و سامسون، شاهد رونق و توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی و گردشگری در دو استان و بویژه گلستان باشیم.

استان گلستان با بیش از یك میلیون و 700هزار نفر جمعیت در شمال ایران واقع شده و از مناطق سرسبز و دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری كشور می باشد.

601/508





:: برچسب‌ها: استرالیا , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: