یارانه نان سه هزار تومان افزایش یافت
نوشته شده توسط : breketid

قیمت نان برای سومین بار پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش یافته است

بهروز مرادی، سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته است که یارانه نان، که پیش از از این ماهی ۵ هزار تومان بود، ماهانه ۳ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

آقای مرادی گفته است که خانواده‌های ایرانی می‌توانند از فردا، دوشنبه ۲۹ خرداد(۱۸ ژوئن)، این مبلغ اضافی را از حسابشان برداشت کنند.

این مبلغ از محل ۲۸ هزار تومانی است که دولت در پایان سال گذشته علاوه بر یارانه نقدی مصوب مجلس به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده بود، تامین می‌شود.

در آن زمان گفته شد که اقدام دولت در واریز این مبلغ غیرقانونی بوده و خانواده‌‎های ایرانی اجازه برداشت این مبلغ اضافی را نداشتند. اما هم اکنون با توجه به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت نان در روزهای اخیر این اجازه داده شده است که از این مبلغ در نه ماه آینده ماهیانه ۳ هزار و ۱۱۱ تومان بیشتر به عنوان یارانه نان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

یارانه نقدی که هرماهه به حساب حدود ۷۳ میلیون ایرانی واریز می شود، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که اکنون با اضافه شدن مبلغ یارانه نان، کل یارانه نقدی برای هر نفر به ۴۸ هزار و ۶۱۱ تومان می‌رسد.

به گفته آقای مرادی "قیمت نان برخلاف نظر دولت افزایش یافت و موجب نگرانی مردم شد."

به گفته سرپرست سازمان هدفمندی یارانه ها "با نظر رییس جمهور و توافق رییس مجلس قرار شد هزینه تحمیلی به مردم جبران شود."

دولت محمود احمدی‌نژاد قصد دارد که فاز دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند اما با توجه به جهش چشمگیر قیمت‌ها ناگزیر شده است آغاز آن را به تعویق بیندازد.

مطابق گزارشی که بانک مرکزی ایران اخیرا منتشر کرده است قیمت همه مواد خوراکی، به جز تخم مرغ، ظرف دوازده ماه گذشته افزایش یافته است به ترتیبی که در برخی موارد قیمت کالاها حتی تا دو برابر بالا رفته است.

از آغاز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها این سومین باری است که قیمت نان افزایش می‌یابد.





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , باغ وحش , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: