بعثت انبیا براي تربیت الهي و سعادت بشر است
نوشته شده توسط : breketid

خداي تبارك و تعالي نه احتیاج به ماها دارد، نه احتیاج به تربیت ما دارد. همه ما اگر مشرك هم بشویم، شدیم، جهنم. همه ما هم موحد هم بشویم، یك نفعي (به او) نمي‏رسد. تمام، مربوط به خود ماست، بعث انبیا براي تربیت ماست كه ما در آن ورق كه باید تربیت بشویم، جوري تربیت بشویم كه آنجا هم زندگي‏مان زندگي سعادتمند باشد.

اگر این تربیت نباشد و انسان با همان خوي حیواني از این عالَم به عالَم دیگر برود، در آن عالَم سعادت ندارد و به شقاوت مي‏رسد، انسان در آن عالَم به ظلمات مي‏رسد.

انبیا آمده‏اند كه ما را از این عالَم طبیعت كم كم تربیت كنند و آن مقداري كه مربوط به تربیت هاي معنوي است به ما بفرمایند كه اگر انبیا نباشند یك حیواني هستیم كه هر چه هست همین طبیعت (است و) بیشتر از این ادراك نداریم، ما را ببرند به آن عالَم و تقویت كنند كه ما وقتي از این عالم منتقل به یك عالَم دیگري شدیم، زندگي آن عالَم هم یك زندگي سعادتمندانه باشد.

تمام نكته آمدن انبیا این است كه تربیت كنند این بشر را- كه قابل از براي این است كه تربیت بشود و ما فوق حیوانات است- این را تربیتش كنند، براي اینكه همان طوري كه اینجا زندگي سعادتمند -اگر همه اوضاع طبیعت به وفق مراد باشد- یك زندگي سعادتمند در اینجا دارند، آنجا هم زندگي سعادتمند داشته باشند. لطفي است از جانب خداي تبارك و تعالي به بشر كه قابل از براي این است كه تربیت بشود.

تربیت بشر به وحي خدا و به تربیت انبیا این است كه چیزهایي كه رابطه بوده است ما بین آن عالَم و این عالَم، چیزهایي كه اگر آن كارها را ما انجام بدهیم در تربیت معنوي ما دخالت دارد، آنها را به ما بیان كردند كه این كارها را بكنیم.

ما نمي‏دانیم البته كه آیا رابطه ما بین نماز و سعادت آن عالَم چیست. رابطه‏اش را ما نمي‏دانیم، خدا مي‏داند. چنانچه من و شما كه طبیب نیستیم نمي‏دانیم كه رابطه ما بین این قرصي كه طبیب مي‏دهد با این مرض چیست لكن رابطه دارد. آنكه عالم است این رابطه را ادراك كرده و به ما گفته است و ما هم باید اطاعت كنیم تا مرضمان خوب بشود. این رابطه را كه بین این اعمال صالحه ما با آن عالَم است، این را انبیا مي‏دانند به وحي خداي تبارك و تعالي، و آمده‏اند براي اینكه به ما بگویند كه فلان كار را اگر بكنید، این رابطه دارد اینجا با آن عالَم، و روح شما را تربیت مي‏كند این، كه شما در آن عالَم وقتي كه مي‏روید با سعادت هستید.

* از بیانات امام خمینی (ره) در جمع ایرانیان مقیم خارج (6 آبان 1357)

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: رقص , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: