گسترش آموزشهای عمومی شنا در كشور ضروری است
نوشته شده توسط : breketid

'برانوش نیك بین' یكشنبه شب در مراسم تجلیل از پیشكسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته های شنا، شیرجه و واترپلوی استان خراسان رضوی در مشهد، افزود: باید شنا را در سنین مختلف و از جمله سنین پایه به صورت همگانی به آحاد مردم آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، وی با اشاره به حوادث و سوانح غرق شدگی در دریا،‌ رودخانه ها و سدها در طول سال در سطح كشور اظهارداشت:‌ توسعه عمومی آموزشهای شنا موجب كاهش این قبیل سوانح می شود.

وی گفت: ورزشكاران كشورمان در این رشته های ورزشی طی سنوات گذشته 140 مدال در رقابتهای بین المللی و المپیكی كسب كرده اند و امیدوارم با تلاش هر چه بیشتر آنان تعداد این مدالها تا مسابقه های المپیك آینده بیش از پیش افزایش یابد.

وی اظهار داشت: تعداد استخرهای سرپوشیده كشور از 40 استخر در سال 75 هم اكنون به بالغ بر دو هزار استخر افزایش یافته است.

وی بیان كرد: افزایش تعداد مكانهایی نظیر استخرهای سرپوشیده یكی از بسترهای مناسب برای افزایش توجه به ورزشهای شنا، شیرجه و واترپلو در سطوح مختلف از جمله حرفه ای و قهرمانی است.

وی گفت: استان خراسان رضوی از پتانسیلهای بسیاری در رشته های ورزشی شنا ، شیرجه و واترپلو برخوردار است و قطب این رشته ها در كشور محسوب می شود.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو افزود : تعدادی از ركوردهای كشورمان در این رشته ها توسط شناگران استان خراسان رضوی كسب شده و هنوز كسی نتوانسته این ركوردها را تغییر بدهد.

وی ابراز امید واری كرد: ركوردهای فوق با تلاش شناگران این استان تغییر یابد.

او احداث استخرهای سه گانه شنا و برگزاری مسابقه های متعدد لیگ شنا ، شیرجه و واترپلو و غیره را از جمله اقدامهای در دست انجام این فدراسیون دانست.

مدیر كل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی هم گفت: علیرغم ظرفیتها و توانمندی های بسیار در رشته های گوناگون ورزشی از جمله شنا، شیرجه و واترپلو در این استان، ولی همدلی و همراهی مسوولان و دست اندركاران ورزشی در استان ضعیف است كه باید توسعه یابد.

دكتر 'علی اكبر هاشمی جواهری' ادامه داد: هیچ زبانی رساتر و تاثیر گذار تر از زبان ورزش در كشور وجود ندارد و ورزش زبان مشترك همه آحاد مردم است.

وی گفت: زبان ورزش می تواند دلهای مردم را به هم نزدیك كند.

وی بیان كرد: زمانی كه تیم های ملی كشورمان در رشته های مختلف در رقابتهای بین المللی به پیروزی دست می یابد همه مردم خوشحال و زمانی كه شكست متحمل می شوند، همه مردم ناراحت می شوند.

در پایان این مراسم از بیش از 150 نفر از مربیان، پیشكسوتان و مدال آوران رشته های شنا، شیرجه و واترپلوی استان خراسان رضوی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.ك/2

7490/659





:: برچسب‌ها: روش , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: