جشنواره بداهه نویسی روز معلم و حضرت فاطمه(س) برگزیدگانش را شناخت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در هفتمین برنامه معنوی بداهه كه به همت سازمان بسیج هنرمندان استان تهران برگزار شد، بیش از 400 اثر از 170 هنرمند در رشته های گرافیك، عكاسی، طراحی، نقاشی و خوشنویسی شركت كردند و این آثار از سوی 9 داور مورد ارزیابی قرار گرفتند كه در نهایت 10 نفر از این هنرمندان حایز رتبه برتر شدند.

'مجید سرسنگی' مدیر عامل خانه هنرمندان و عضو شورای عالی هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان كشور در این مراسم كه عصر روز جمعه برگزار شد، تشكیل بسیج را یكی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران دانست كه به عنوان یك نهاد مردمی در دوران دفاع مقدس شكل گرفت و پس از جنگ تحمیلی در قالب جدید تولد دوباره یافت و امروز برای پاسداری از ارزش های انقلاب به حوزه فرهنگ و هنر ورود كرده است.

وی هدف از تشكیل سازمان بیسج هنرمندان را جلوگیری از انقلاع فرهنگی و هنری در كشور و پرورش هنرمندان برخاسته از تفكر بسیج دانست و گفت: توجه به هنر اصیل كه برخاسته از معیارهای دینی، اخلاقی، انقلاب و دفاع مقدس باشد، از اهداف این سازمان است.

سرسنگی در ادامه به تلاش دشمن در عرصه های فرهنگی و هنری برای تخریب افكار جوانان ایران اسلامی اشاره كرد و گفت: هنر در ذات خود حاوی اخلاق، دین و كمالات انسانی است و اگر چیزی جز این باشد تنها می توان نام تكنیك را بر آن نهاد.

مدیر عامل خانه هنرمندان در ادامه تاكید كرد: هنر و فرهنگ زمانی می تواند به رشد و بالندگی برسد كه به دور از دریچه های تنگ سیاست و جریان های حزبی، تنها در خطا ولایت حركت كند.

سرسنگی، با تاكید بر اینكه خانه هنرمندان ایران خود را مدافع هنرهای ارزشی در كشور می داند، گفت: خانه هنرمندان ایران تلاش كرده است تا پایگاهی برای حضور هنرمندان بسیجی باشد.

'حسین نادری' مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان تهران نیز حمایت از آثار هنرمندان و جذب هنرمندان متعهد به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را هدف اصلی برگزاری این رویدادهای فرهنگی و هنری در كشور یاد كرد و گفت: این سازمان می خواهد پل ارتباطی بین هنرمندان و قشر بسیج در كشور باشد تا هنر متعالی در كشور را به كمال خود برساند.

وی با تاكید دبر اینكه سازمان بسیج هنرمندان استان تهران با برگزاری این مسابقات هنری قصد موازی كاری با دیگر نهادهای فرهنگی و هنری در كشور را ندارد، از برگزای جشنواره دو سالانه تئاتر و ادبیات داستانی با محوریت بیداری اسلامی و دفاع مقدس در سال جاری خبر داد كه برگزیدگان آن به مرحله كشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

در ادامه این مراسم یاد مرحوم 'اباصلت صادقی ' از استادان صاحب نام خوشنویسی كشور از شهرستان تكاب استان آذربایجان گرامی داشته شد.

این مراسم با انتخاب آثار برگزیده هنرمندان و اهدای تندیس، لوح یادبود و جوایز آنان از سوی برگزاركنندگان این رویداد هنری به كار خود پایان داد.

فراهنگ 2025





:: برچسب‌ها: اسپانیا , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: