قاری و حافظ ایرانی مقام اول مسابقات بین المللی قرآن را كسب كردند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از ستاد خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قراَن كریم، بر اساس رای هیات داوران در این مسابقات 'قاسم مقدمی' در رشته قرائت و 'حسین معتمدی' -هر دو از ایران- در رشته حفظ كل قرآن كریم مقام اول را كسب كردند.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات كه با حضور 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام 'علی اكبرناطق نوری' عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، 'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و مسوولان كشور در مركز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل شد.

بر اساس رای هیات داوران این مسابقات كه مركب از 9 داور خارجی از هشت كشور و پنج داور ایرانی بود، در رشته قرائت به ترتیب 'قاسم مقدمی' از ایران، 'عزت السید راشد' از مصر، 'محمود سلمان علی' از بحرین، 'عبدالرحمن صبرالدین' از اندونزی و 'نجم ‌الحسن' از بنگلادش به عنوان مقام‌های اول تا پنجم معرفی شدند.

در این مراسم كه از پنج پژوهشگر قرآنی تجلیل شد، هیات داوران در رشته حفظ به ترتیب 'حسین معتمدی' از ایران، 'عین‌العارفین' از بنگلادش، 'عبدالله عمر حامد' از لیبی، 'مهدی خیرالبلیل' از سودان و 'عبدالمالك محمد رحیم' از افغانستان را به عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی كرد.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم به عنوان مهمترین رویداد قرآنی كشور، پس از پنج روز رقابت امشب در مركز همایش های بین المللی برج میلاد به كار خود پایان داد.

در این دوره از مسابقات كه 47 قاری و 58 حافظ در دو رشته حفظ و قرائت از 68 كشور با یكدیگر به رقابت پرداختند، همزمان برنامه های جانبی از جمله سومین همایش تجلیل از 24 نفر از بانوان عرصه قرآنی، بازدید از اماكن مذهبی و تفریحی، برگزاری نمایشگاه محصولات قرآنی و ششمین همایش پژوهش های قرآنی برگزار شد.

فراهنگ**1003**1368**





:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: