پاكستان خواستار حفظ روابط خوب با جمهوری اسلامی ایران است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس ملی ﴿مجلس شورای پاكستان﴾ شامگاه جمعه به 'راجا پرویز اشرف'' عضو ارشد حزب مردم ﴿حزب حاكم در پاكستان﴾ به عنوان نخست وزیر جدید این كشور رای اعتماد دادند.

هفدهمین نخست وزیر پاكستان موفق به كسب 211 رای از مجموع كلی 342 رای نمایندگان مجلس ملی پاكستان شد.

وی در جمع نمایندگان مجلس ملی پاكستان درباره سیاست ھای خارجی پاكستان ضمن تاكید بر تعھد كشورش برای حفظ روابط خوب با كشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و ھند گفت: اسلام آباد خواستار ھم زیستی صلح آمیز با ھند و تلاش برای حل تمامی اختلافات از جمله موضوع كشمیر از طریق گفت وگو با این كشور است.

نخست وزیر پاكستان روابط كشورش با چین بسیار را حائز اھمیت دانست و افزود: این روند در آینده ادامه پیدا خواھد كرد و پكن در شرایط سخت ھمواره در كنار اسلام آباد ایستاده است.

وی تاكید كرد: پاكستان بر پایداری روابط خود بر اساس عزت و افتخار با كشورھای اسلامی متعهد است.

نخست وزیر جدید پاكستان در اولین سخنرانی خود در حضور نمایندگان مجلس این كشور از گروه ھای شبه نظامی و ستیزه جو در پاكستان خواست تا با خلع سلاح و پایان دادن به فعالیت ھای غیر قانونی خود به روند پیشبرد امنیت ملی و رفاه جامعه پاكستان بپیوندند.

وی ھمچنین از احزاب مخالف پاكستان برای مذاكره و گفت وگو با ھدف یافتن راهكار به منظور حل مشكلات داخلی این كشور دعوت كرد و نسبت به اجرای قانون، از بین بردن فساد و حفظ روابط عالی با ھمسایگان پاكستان وعده داد.

پرویز اشرف در ادامه نسبت به برگزاری انتخابات سراسری پاكستان به صورت شفاف و عادلانه متعھد شد و افزود: ھیچ گونه اقدامی كه باعث شود انتخابات سراسری در پاكستان زیر سووال برود، انجام نخواھد شد و احزاب سیاسی با اعتبار و اعتماد لازم به نتایج خود دست پیدا خواھند كرد.

وی تصریح كرد: احزاب مخالف دولت پاكستان به طور یقین نسبت به برگزاری انتخابات آینده این كشور به صورت شفاف و عادلانه مطمئن خواھند بود، زیرا دولت جدید پاكستان ھرگز بدنبال ایجاد افراط و سیاست رویارویی با احزاب مخالف نیست.

نخست وزیر پاكستان گفت: من از مخالفان دولت برای مقابله با چالش ھای عمده ای كه این كشور با آن مواجه است دعوت می كنم و مطمئنم كه احزاب مخالف به پیشنھاد من پاسخ مثبت می دھند.

وی خاطر نشان كرد: افراط گرایی مذھبی به شدت به پاكستان صدمه زدہ و دولت این كشور در حال مبارزه با رفتارھای غیرمسوولانه و تعصب های بدون دلیل مذھبی كه تاثیر منفی بر اسلام و پاكستان داشته است، می باشد.

وی ادامه داد: دولت جدید ھرگز اجازه ایجاد تنش بین نھادھای دولتی پاكستان را نمی دھد و اگر تمام نھادھای دولتی در محدوده خود ایفای نقش نمایند، شاھد ھماھنگی ھای لازم در این زمینه خواھیم بود.

پرویز اشرف با اشاره به اینكه دولت جدید پاكستان یك نظام پاسخگو و موثر را برای ریشه كن كردن فساد معرفی خواھد كرد، افزود: بیكاری، تورم و بحران انرژی از مشكلات عمده پاكستان است كه احزاب مخالف باید با ھمكاری مشترك خود با دولت در رفع این مشكلات نقش موثری ایفا نمایند.

راجا پرویز اشرف در پایان سخنانش دولت پاكستان را متعھد به ھمكاری در پیشبرد روند صلح افغانستان عنوان كرد و افزود: برای پاكستان، كابل مھم ترین پایتخت در جھان است، ھمچنین صلح در افغانستان مساوی با تضمین صلح و ثبات در پاكستان است.

نخست وزیر جدید پاكستان جمعه شب با حضور در كاخ ریاست جمھوری ﴿ایوان صدر﴾ در اسلام آباد و در حضور 'آصف علی زرداری' رییس جمھوری این كشور مراسم سوگند مقام نخست وزیری پاكستان را یاد كرد.

این مراسم به ریاست رییس جمھوری پاكستان و با شركت 'یوسف رضا گیلانی' نخست وزیر سابق پاكستان، رییس مجلس سنا و پارلمان ملی، روسای ارشد احزاب سیاسی، روسای نیروھای مسلح ارتش پاكستان، اعضای پارلمان ملی، مقامات عالی رتبه و روزنامه نگاران این كشور برگزار شد.

علاوه بر این، اعضای جدید كابینه دولت پاكستان شامل 27 وزیر فدرال و 11 مشاور وزیر نیز در حضور آصف علی زرداری سوگند یاد كردند.

وزرای فدرال در كابینه جدید دولت پاكستان را 'چودری احمد مختار'، 'میر چنگیز جمالی'، 'میان منظور احمد وتو'، 'مولا بخش چاندیو'، 'حاجی خدا بخش راجر'، 'فاروق ستار'، 'نذر محمد گوندل'، 'عبدالحفیظ شیخ'، 'مخدوم امین فھیم'، 'رانا فاروق سعید'، 'سردار محمد گورگیج'، 'سید خورشید شاه'، 'میر هزار خان بجارانی'، 'بابر خان غوری'، 'غلام احمد بلور'، 'میر اسرار الله زھری'، 'فاروق حمید نائیك'، 'ارباب عالمگیر خان'، 'قمر الزمان كایره'، 'چودری پرویز الھی'، خانم 'فردوس عاشق اعوان'، خانم 'حنا ربانی كھر'، خانم 'ثمینه خالد گھركی'، خانم 'فرزانه راجا'، سید 'نوید قمر'، 'مخدوم شھاب الدین' و 'شوكت الله' تشكیل می دھند.

مشاوران وزرای فدرال در كابینه دولت پاكستان نیز متشكل از 'راحیله بلوچ'، 'دوست محمد مزاری'، 'امتیاز صدر ورایچ'، 'عباس خان آفریدی'، 'نواب زاده ملك عماد'، 'ندیم احسان'، 'تسنیم احمد قریشی'، سید 'صمصام علی شاه بخاری'، 'معظم علی جتویی'، 'سردار سلیم حیدر خان' و 'ملك عظمت خان' می باشند.

از بین وزرای سابق در كابینه منحل شده یوسف رضا گیلانی، نام ھای 'عاصم حسین' وزیر سابق نفت و منابع طبیعی و 'فیصل صالح حیات' وزیر شھر و خانه سازی به چشم نمی خورد.

رییس جمھوری پاكستان در مراسم سوگند نخست وزیر و اعضای جدید كابینه ضمن تبریك به نخست وزیر جدید این كشور، گفت: روند نظام دموكراتیك در پاكستان ھمچنان ادامه داشته و دولت این كشور در حفظ و اجرای دموكراسی در پاكستان متعھد است.

قرار است نام وزرای وزارتخانه ھای مربوط به افراد سوگند یاد كرده به عنوان وزیر فدرال و مشاوران وزیر در روزھای آینده توسط دفتر نخست وزیری این كشور اعلام شود.

آساق**1095**1368**





:: برچسب‌ها: نور , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: