پیام مشترك یونسكو و اتحادیه ارتباطات راه دور به مناسبت روز جهانی رادیو
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، 13 فوریه - دوشنبه 24 بهمن ماه - روزی است كه رادیوی سازمان ملل در سال 1946 میلادی آغاز به كار كرد ضمن آنكه این روز در سی وششمین اجلاس كنفرانس عمومی یونسكو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) در سال 2011 میلادی به عنوان روز جهانی رادیو به تصویب رسید.

در بخشی از این پیام كه روز یكشنبه كمیسیون ملی یونسكو در ایران نسخه ای از آن در اختیار گروه فرهنگی ایرنا قرار داد، آمده است: امسال نخستین بار است كه روز جهانی رادیو كه توسط كنفرانس عمومی یونسكو تعیین شد، گرامی می داریم. این روز فرصتی برای به رسمیت شناختن و تایید توان دگرگون كننده رادیو و استفاده بهینه از این توان به نفع همه است.

این پیام می افزاید: در دوره ای كه ارتباطات رو به گسترش است، رادیو نقاط قوت ویژه و منحصر به فردی دارد. رادیو یك فناوری ارزان و تا حدودی ساده است كه دسترسی به آن برای گستره وسیعی از افراد میسر است و به گونه ای غیر قابل مقایسه با دیگر وسایل ارتباط جمعی به همه قسمت های جهان و برای افراد همه جوامع قابل استفاده است كه این دسترسی شامل جوامع دور افتاده و اقشار و گروه های به حاشیه رانده شده نیز می شود.

در این پیام با اشاره به نقش حیاتی رادیو برای تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی در مورد بحران ها و بلایا تاكید شده است كه در دنیای امروز رادیو بیش از پیش دیجیتالی، مردمی و شخصی شده است.

مدیر كل یونسكو و دبیر كل اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور در پیام خود نقش رادیو را در ترویج حقوق بشر و حقوق بنیادین آنها و آزادی بیان مورد تاكید قرار داده و آورده اند: این هدف یونسكو را در عملی ساختن تعهد خود برای تقویت ارتباطات میان همه جوامع با هدف تعمیق درك متقابل از طریق 'جریان آزاد اندیشه ها به وسیله كلام یا تصویر' یاری می كند.

'تلاش یونسكو بر آن است كه نشان دهد رادیو ابزاری است در خدمت صلح كه دانش و اطلاعاتی در مورد تنوع فرهنگ ها به اشتراك می گذارد و صدای افراد را به گوش همه می رساند.'

یونسكو با اعلام حمایت از رسانه های آزاد، مستقل و متكثر و نیز از انواع فرستنده های رادیویی از جمله رادیوهای محلی، رادیوهای باند كوتاه و رادیو های ماهواره ای تاكید كرده است كه این سازمان حمایت از آزادی بیان، اساس و بنیان همه فعالیت های یونسكو را تشكیل می دهد.

اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور (ای تی یو) نیز تاكید كرده است كه از جمله تعهدهای این اتحادیه، تقویت رادیو به عنوان قابل دسترس ترین و بانفوذترین فناوری ارتباطی چندزبانه در دنیا است و تلاش می كند ادامه فعالیت رادیو را به عنوان ابزاری قدرتمند در ارایه فواید اقتصادی و اجتماعی بویژه روستاییان و دورافتاده ترین جوامع جهان تضمین كند.

این اتحادیه تاكید كرد كه تلاش می كند تا كارآیی رادیو را در دهه های آینده تقویت و تضمین كند تا این رسانه قدرتمندتر از همیشه به فعالیت خود ادامه دهد.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , خیابان , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
Mehran.Etaati در تاریخ : 1390/11/24/1 - - گفته است :


........?#########?
.....?#############?
...?###############?
..?#################?.............?######?
..?##################?..........?#########?
....?#################?......?#############?
.......?################?..?###############?
.........?################?################?
...........?###############################?
..............?############################?
................?#########################?
..................?######################?
....................?###################?
......................?#################?
........سلام..........?##############?
...........................?###########?
وب زيبايي داري......?#########?
.............................?#######?
....خدا قوت ..............?#####?
وبلاگ زیبا و جالبی دارید.منتظرم دیدارتان در وبلاگ خود می باشم.خدانگهداتان


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: