تكذیب ورود هكر‌ها به سامانه بانك مركزی
نوشته شده توسط : breketid

'ناصر حكیمی' عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص انتشار خبری مبنی بر اختلال دو روزه در سامانه بانك مركزی، افزود: این اختلال پیش آمده مربوط به خرابی سیستم سخت افزاری سوئیفت بانك مركزی است.

وی گفت: در دو روز گذشته مسئولان بانك مركزی اقدامات لازم را برای رفع این مشكل انجام داده اند و نقص فنی این سیستم به طور كامل رفع شده است.

حكیمی تصریح كرد: به هیچ عنوان موضوع ورود هكر‌ها به سامانه بانك مركزی در این رابطه صحت ندارد.

وی گفت: اگر چه بحث ورود هكر‌ها به سامانه نظام بانكی كشور همچنان یكی از موضوعات اصلی مسئولان بانك‌ها محسوب می شود، اما همه آماده برخورد با ورود احتمالی هكر‌ها به سامانه بانك ها هستند.

مدیر اداره نظام پرداخت‌های بانك مركزی با تأكید بر آمادگی نظام بانكی در خصوص برخورد با ورود هكر‌ها به سامانه‌های الكترونیكی بانك‌ها اظهار داشت: بانك مركزی همواره در حال رصد و ارتقاء سیستم‌های الكترونیكی و حفاظتی خود است.

وی گفت: باید در نظر داشت كه بخش عمده اختلال در سامانه الكترونیك بانك‌ها مربوط به سیستم‌های مخابراتی كشور است، بطوری كه اگر در منطقه‌ای كابل برگردان انجام شود، به طور حتم سامانه‌های الكترونیكی شعبات بانك‌های مستقر در آن منطقه با مشكل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع مربوط به سامانه‌های داخلی خود بانك‌ها باشد، بانك مركزی پس از بررسی نهایی به طور حتم اقدام به دریافت جریمه از بانك‌های مربوطه می‌كند.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: