شركت فولاد كاوه جنوب كیش وارد بورس می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصاد ایرنا، 'محمد اتابك' در جمع خبرنگاران اعزامی به بندرعباس افزود: بعد از برگزاری مجمع سالانه شركت فولاد كاوه جنوب كیش در 31 تیر ماه جاری، صورت های مالی به همراه بودجه و سایر مدارك به سازمان بورس ارسال خواهد شد تا آن ها در خصوص حضور این شركت در بورس و یا فرابورس تصمیم گیری كنند.

وی گفت: شركت فولاد كاوه جنوب كیش یكی از 14 شركت حاضر در هلدینگ صنایع معدنی كاوه پارس است كه 1/51 درصد از سهام آن را در اختیار دارد و 8/37 درصد آن در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و 92/10 درصد در اختیار شركت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا و مابقی متعلق به چند شركت دیگر است.

اتابك با اشاره به این كه، بنیاد مستضعفان یكی از بزرگترین سرمایه گذاری های خود را در شركت فولاد كاوه جنوب كیش انجام داده است، افزود: در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، شركت فولاد كاوه جنوب كیش در شش ماهه دوم سال جاری با سرمایه ای معادل دو هزار و 500 میلیارد ریال وارد بورس و یا فرابورس خواهد شد.

وی افزود: شركت فولاد كاوه جنوب كیش یكی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان در حوزه صنایع مادر در زمینه فولاد است كه عملیات احداث آن با برآورد سرمایه گذای یك هزار میلیون یورو از سال 86 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس در شهر بندرعباس آغاز شده است.

وی با اشاره به این كه، صنعت فولاد می تواند اشتغالزایی در كشور را به صورت چشمگیری افزایش دهد، افزود: توجه ویژه به این بخش می تواند بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت كند.

‌'محمد‌رضا بنی‌ اسدی' مدیر عامل شركت فولاد كاوه جنوب كیش نیز گفت: این كارخانه شامل یك واحد گندله به ظرفیت پنج میلیون تن در سال برای فاز دوم و دو واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یك میلیون و 856 هزار تن در سال در فاز اول و افزایش آن به دو میلیون و 200 هزار تن در سال در فاز دوم است.

وی افزود: این كارخانه همچنین یك واحد فولادسازی شامل شمش بلوم و بیلت به ظرفیت یك میلیون و 200 هزار تن در سال برای فاز اول و افزایش آن به دو میلیون و 400 هزار تن در سال در فاز دوم را دست احداث دارد.

وی با اشاره به این كه، فاز نخست این كارخانه سال 92 برای بهره برداری آماده خواهد شد گفت: این كارخانه دارای یك واحد نورد محصولات طویل به ظرفیت دو میلیون و 500 هزار تن در سال برای فاز دوم و یك واحد نیروگاه برق به ظرفیت 500 مگاوات برای فاز دوم است.

بنی اسدی، تاسیسات جانبی صنعتی شامل آب شیرین كن، ایستگاه تقلیل فشار گاز، پست برق، سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب صنعتی، خط راه آهن، واحد تولید اكسیژن، واحد تولید آهك و سیستم حمل مواد را از دیگر امكانات این كارخانه عنوان كرد.

كارخانه فولاد كاوه جنوب كیش در زمینی به مساحت 170 هكتار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس در دست احداث است.

بنی اسدی در خصوص اشتغالزایی این كارخانه گفت: این كارخانه در مجموع برای 2600 نفر ایجاد اشتغال خواهد كرد كه در فاز نخست خود 1300 نفر و در فاز دوم نیز برای 1300 نفر دیگر شغل ایجاد خواهد كرد.

وی افزود: تاكنون بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال منابع مالی تامین شده كه چهار هزار میلیارد ریال آن صرف اجرای پروژه ها و مابقی آن جهت فرایند تولید كارخانه 928 هزار تنی آهن اسفنجی هزینه خواهدشد.

وی تاكید كرد: كارخانه احیای مستقیم در فاز اول وارد تولید آزمایشی شده كه تاكنون نیز 230 هزار تن آهن اسفنجی تولید و به مقصد شركت های فولادی بزرگ و كوچك اعم از فولاد خوزستان، مباركه اصفهان و برخی دیگر از كارخانجات ارسال شده است.

بنی اسدی تاكید كرد: فاز دوم احداث كارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 928 تن در سال مرحله نصب را به پایان رسانده و اكنون در مرحله راه اندازی می باشد كه تا اواخر شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید كه جمعا با راه اندازی هر دو فاز، تولیدات كارخانه به ظرفیت یك میلیون و 856 هزار تن در سال خواهد رسید.

وی گفت: این شركت در نهایت با تكمیل زنجیره تولید فولاد از گندله سازی تا مقاطع فولادی قصد دارد در افق برنامه توسعه پنجم كشور با تولید دو میلیون و 500 هزار تن فولاد، سهم خود را به 10 درصد از تولید فولاد كشور برساند.

كارخانه فولاد كاوه جنوب كیش كه عملیات احداث آن از شهریور ماه 89 آغاز شده است، شهریور ماه سال 92 به بهره برداری خواهد رسید و بخش مهندسی فاز دوم كارخانه فولادسازی نیز شروع شده كه بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در سال 93 به بهره برداری می رسد.

همچنین پیش بینی می شود كه زنجیره كارخانجات این شركت شامل راه اندازی كارخانه گندله سازی و نورد تا یال 95 به راه اندازی كامل برسد.

اقتصام/1594





:: برچسب‌ها: شب , درخت , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: