احیای جاده ابریشم در راستای توسعه دوستی هاست
نوشته شده توسط : breketid

' حمید صافدل ' عصر روز شنبه در نشست تخصصی سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز اظهاركرد: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری به دوستی نیاز دارد و همكاری های تجاری و اقتصادی هم در سایه این دوستی ها گسترش می یابد.

وی با اشاره به اینكه طی ماه های اخیر سرمایه گذاری های خوبی به خصوص در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران صورت گرفته است، افزود: ظرفیت های مناسبی هم در بنادر جنوبی كشور وجود دارد.

صافدل با بیان اینكه دانش تولید بسیاری از كالاها را در اختیار داریم، گفت: به مرور افزایش صدور محصولات با فناوری بالا و همچنین خدمات فنی و مهندسی از صدور نفت خام بی نیاز خواهیم شد.

وی كاهش تعرفه های تجاری بین كشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم، حذف موانع غیر تعرفه ای و توسعه همكاری های بخش خصوصی را از ضرورت های افزایش حجم تجارت بین این كشورها دانست.

رییس سازمان توسعه و تجارت ایران حجم مبادلات تجاری ایران با چین را در سال گذشته 45 میلیارد دلار و با تركیه 16 میلیارد دلار اعلام كرد و از امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با تركیه در آینده ای نزدیك خبرداد.

در پایان این نشست تخصصی از تمبر سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم رونمایی شد.

این اجلاس دو روزه با حضور تجار، رایزنان اقتصادی، سفرا و وزرای 18 كشور واقع در مسیر جاده ابریشم در تبریز و جلفا برگزار می شود.

7232/587/245





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , ساحل , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: