توجه مردم جهان به قرآن كریم روز افزون است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ناصر مكارم شیرازی شنبه شب در مراسم محفل انس با قرآن كریم كه در مسجد گوهر شاد حرم منور رضوی برگزار شد، افزود : جای تعجب است كه توجه به این كتاب الهی در جایی است كه قرآن را می سوزانند و به آن توهین می كنند.

وی اظهارداشت:كوردلان با سوزاندن قرآن كریم قصد دارند تا این كتاب مقدس را به فراموشی بسپارند اما این عمل احمقانه آنها نتیجه عكس داده و طبق اخبار، بیشترین كتابی كه در سال گذشته در آمریكا منتشر شده، قرآن كریم با ترجمه انگلیسی بوده است.

وی به اهمیت مجالس قرآنی اشاره كرد و گفت : بسیار مایه افتخار است كه امسال از 68 كشور و پنج قاره جهان قاریان و حافظان قرآن كریم مهمان جمهوری اسلامی هستند و خدا را شاكریم كه توجه به محافل قرآنی سال به سال باشكوهتر و با عظمت تر می شود.

آیت الله مكارم شیرازی اظهارداشت : امام علی (ع) می فرمایند جمعیتی كه قرآن را دارند همه چیز را دارند و آنهایی كه این كتاب الهی را ندارند، هیچ چیزی ندارند.

وی گفت : امام علی (ع) در ادامه سخن گوهربارشان در همین زمینه می فرمایند كسانی كه در مجالس قرآنی می نشینند یك چیز به آنها افزوده و یك چیز از آنها كم می شود ، آن چیزی كه افزوده می شود نور هدایت و آن چیزی كه كم می شود، جهل و نادانی است.

وی اظهارداشت : اگر این دو چیز زیاد و كم نشد باید بدانیم كه آن مجلس ما ،مجلس قرآنی امیر المومنین پسند نیست.

این مرجع تقلید در ادامه سخنانش اظهارداشت : مولالی متقیان حضرت علی (ع) همچنین قرائت ، اندیشدن در آیات قران ، عمل كردن به آن و منتشر كردن قرآن را چهار وظیفه برای مسلمانان می دانند لذا قاریان و حافظان نیز در این زمینه باید كمك كنند.

وی گفت : به فرموده امام علی (ع) بهار دلها در قران است، قرآن سرچشمه دانش ها و علوم است، هنگامی كه دلها زنگار می گیرد، این قرآن است كه دلها را از این زنگارها صیقل می دهد.

وی در پایان همچنین سخنانی به زبان عربی قرائت كرد.

در این محفل نمایده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه كشورمان نیر گفت : در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم جمهوری اسلامی ایران، 47 حافظ و 56 قاری از 68 كشور و پنج قاره جهان شركت كردند كه در تاریخ برگزاری این مسابقات، این رویداد دینی بی نظیر است.

حجت الاسلام علی محمدی افزود : حضور این تعداد قاری از كشورهای مختلف نشان دهنده این است كه انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی مورد توجه مسلمان جهان می باشد.

وی اظهارداشت : این مسابقات توسط 14 داور بین المللی قرآن شامل 9 داور خارجی و پنج داور از جمهوری اسلامی ایران ، قضاوت شد و می توانیم ادعا كنیم كه به لحاظ كیفیت و كمیت بی نظیر و بی بدیل بوده است.

وی گفت : امسال در حاشیه این مسابقات ، همایش علمی پژوهشی و تحقیقاتی قرآن كریم برگزار شد كه 550 مقاله شامل 45 مقاله از اندیشمندان علوم قرآنی جهان و بیش از 500 مقاله از اندیشمندان كشورمان در زمینه قرآن و بیداری اسلامی و قرآن و تكامل بشری به این همایش ارایه گردید.

وی در پایان برگزاری 20 محفل قرآنی در تهران ، مشهد و استانهای همجوار با حضور قاریان برجسته بین المللی و برگزاری نمایشگاه قرآنی را از جمله برنامه های جانبی بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن كریم جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد.

در این محفل كه شماز زیادی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ، شركت كنندگان در مسابقات مذكور حضور داشتند چند تن از قاریان برجسته بین المللی آیاتی از قران كریم را قرائت كردند.

7490/659 ** 1917





:: برچسب‌ها: رقص , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: