مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران وزارت علوم برگزار شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت علوم، مشاور وزیرعلوم در امور ایثارگران روز یكشنبه در مراسم تجلیل از ایثارگران این وزارتخانه ضمن گرامیداشت مقام جانباز، به عزت مندی و هویت مداری شهدا و ایثارگران اشاره كرد و گفت: امام حسین (ع) نمونه و الگوی بارز ایثارگری است تا جایی كه خود و خانواده اش را فدای اسلام می كند.

'حسینعلی علیخانی' افزود: دلیل اینكه واقعه عاشورا در طول تاریخ هر سال زنده تر از قبل باقی مانده است این است كه یك تصمیم ناشی از بصیرت و آگاهی منحصر به فرد است و امام حسین(ع) با فدا كردن خود و خانواده اش عزت اسلام و مسلمین و هویت اسلامی را برای همیشه زنده نگه داشت.

وی با بیان اینكه امام حسین(ع) فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه كرد، گفت: ما زائیده و منسوبین این فرهنگ هستیم و باید اسلام مداری و ولایتمداری از نكات شخصیتی ما باشد.

علیخانی به رشادتهای حضرت ابوالفضل در جریان واقعه عاشورا اشاره كرد و اظهار داشت: ما حضرت ابوالفضل(ع) را به شجاعت و ولایتمداری می شناسیم و بخشی از شناخت فرهنگ اسلام مداری و ولایتمداری به این شخصیت بزرگوار برمی گردد.

مشاور وزیرعلوم در امور ایثارگران بر لزوم پاسداشت شان والای جانبازان تاكید كرد و گفت: وظیفه ما این است كه چنین روزهایی را هر چه باشكوه تر جشن بگیریم و مقام ایثارگران را تكریم كنیم.

در ادامه این مراسم معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز دلاوری های ایثارگران در طول دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار داشت: نوع مقاومت و جنگیدن ایرانیان در جنگ منحصر به فرد بود.

'محمد مهدی نژاد نوری' با بیان اینكه هیچ موفقیتی بدون هزینه حاصل نمی شود، گفت: ما رهبری بزرگ و مردمی ایثارگر داریم و جوانان پرورش یافته در فرهنگ غنی اسلام كه در آن ایثار و شهادت ارزشهای بزرگی محسوب می شوند، بیش از پیش در صحنه حضور خواهند داشت و از كشور خود دفاع خواهند كرد.

وی تاكید كرد: مردم ما ایستادگی خواهند كرد چرا كه فرهنگ شهادت را پذیرفته اند و از دشمن نمی ترسند.

در پایان مراسم با اهدا جوایزی ازكاركنان ایثارگر وزارت علوم قدردانی به عمل آمد.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: قدیمی , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: