علامه نابلسی خواستار همپیمانی ایران و مصربرای افزایش قدرت جهان اسلام شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ 'عفیف نابلسی' روحانی برجسته لبنانی و امام جمعه شهر جنوبی صیدا روز دوشنبه طی سخنانی با تبریك پیروزی 'محمد مرسی' در انتخابات ریاست جمهوری مصر تصریح كرد: این انتخابات اعتبار جنبش و انقلاب ملت مصر را بالاتر برد و هم اكنون این كشور با چالش های مهمی در سطح بین المللی مواجه است.

امام جمعه صیدا افزود: از جمله مهم ترین این چالش ها می توان پشتیبانی مصر از مساله فلسطین و گشودن گذرگاه ها در برابر فلسطینیان در منطقه 'رفح' را نام برد.

نابلسی با تاكید بر اینكه برخی كشورها به ویژه آمریكا و رژیم صهیونیستی سعی خواهند كرد كه فعالیت های مرسی را به شكست بكشانند، تصریح كرد: آنها سعی می كنند با هرگونه امری كه منجر به نزدیكی ایران و مصر ‌شود، مقابله كنند.

وی با تاكید بر اینكه ملت مصر تصمیم خود را گرفته تا از قید و بندهای كشورهای غربی رها شود، خاطر نشان كرد: آنها دیگر به خواست های آمریكا كاری نخواهند داشت و به افقی اسلامی روی خواهند آورد تا قدرت خود را تثبیت كرده و نقش پیشگام خود را در جهان عرب باز یابند.

امام جمعه صیدا با تاكید بر اینكه این نقش پیشگام مصر می تواند كلید حل بسیاری از مشكلات و مسایل در خصوص توازن قوا در سطح منطقه باشد، ادامه داد: مصر جدید لازم است كه هویت خود را بدون هیچ ترس و ابهامی مشخص ساخته و از تهدیدات توخالی كشورهای غربی و آمریكایی كه در تمام مناطق جهان یكی پس از دیگری در حال شكست هستند، هراسی به دل خود راه ندهد.

خاورم*2024**1030**‌1506





:: برچسب‌ها: اسپانیا , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: