290 طرح و برنامه برای تغییر و تحول در وزارت آموزش و پرورش اجرا شده است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حمیدرضا حاجی بابایی ، روز دوشنبه در كارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در جمع پنج هزار نفر از فرهنگیان استان فارس در شیراز افزود: این تحول به این معنا است كه بتوانیم در زمینه های مختلف تغییرات محسوسی ایجاد كنیم و آن را به سرانجام مطلوب برسانیم.

وی بیان كرد: تحول بنیادین در این وزارتخانه ، نیازمند برنامه ریزی، نقشه پژوهش، تلاش و فكر است و از این رو باید بیش از پیش با برنامه ریزی به دنبال تحقق آن باشیم.

حاجی بابایی اظهارداشت: سند تحول بنیادین، حاصل تلاش هشت سال كار تخصصی و علمی ارزشمند است و براین باوریم كه تحول در آموزش و پرورش باید با جدیت تمام دنبال شود واز اجرای این مهم غافل نشویم تا به چشم اندازهای تعلیم و تربیت دست یابیم.

وی اضافه كرد: اجرای طرح تحول بنیادین،حاصل سال ها تلاش مجدانه شورای عالی آموزش و پرورش ، كمیسیون تعلیم و تربیت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، كمیسیون تخصصی حوزه علمیه قم و بیش از 500 پژوهشگر است.

حاجی بابایی ادامه داد: موضوع تحول بنیادین از سال 67 توسط رهبرمعظم انقلاب مطرح شده است و متاسفانه تاكنون اجرایی نشده است و به همین سبب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش امروز به عنوان قانونی جامع در حوزه علم و تربیت تبدیل شده است.

وی گفت: هرآنچه امروز در آموزش و پرورش انجام می پذیرد بر اساس پشتوانه علمی و قانونی است و تمام این ها نشات گرفته از سند تحول بنیادین است .

حاجی بابایی افزود: دو مورد آموزش و پرورش و معلم در این سند كاملا تعریف شده است و تمام ملت ایران و مسوولان باید بدانند كه در انجام تحول در آموزش و پرورش ، بالاترین ارزش افزوده و تولید وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان كرد: اگر یك كارخانه خودرو تولید می كند آموزش و پرورش یك انسان تولید می كند و می بایست بسنجیم و ببینیم كدام ارزشمند تر است و باید برای كدام یك بیشتر هزینه كرد.

وی عنوان كرد: تلقی برخی افراد از آموزش و پرورش یك دستگاه هزینه ای است اما این تعریف اشتباهی است زیرا آموزش و پرورش بزرگترین نهاد فرهنگی كشور و مولد سرمایه اجتماعی و یك دستگاه تولید كننده است و مصرفی نیست .

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش جایگاهی است كه نباید فكر كرد كه چه قدربرای آن هزینه شود بلكه می بایست هرچه نیاز باشد برای آن هزینه كنیم زیرا این نهاد جایی است كه می خواهد همه چیز را تولید كند.

وی گفت: همچنین اگر از سند تحول بنیادین معلم را برداریم هیچ چیز باقی نمی ماند و حرف ما در این سند این است كه اگر معلم را درك كنیم و بفهمیم ، كشور نجات پیدا می كند و اساس این سند بر مبنای معلم است.

حاجی بابایی در پاسخ به برخی از منتقدین در مورد تعطیلی پنجشنبه ها اظهارداشت: بزرگترین اشكال ما این است كه برخی ها معلم را كارگر می دانند در صورتی كه كار معلم فكر است و اگر به دنبال تربیت و آموزش صحیح هستیم باید این امكان را به معلمان بدهیم تا در یك روز تعطیلی ، با تحقیق و پژوهش در كار خود استاد باشند و این یكی از اهداف مهم تحقق تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش است.

وی اضافه كرد: عده ای نیز به جایگاه معلم تعرض می كردند و این تفكر را داشتند كه اگر معلم از شنبه تا چهارشنبه درس دهد كم است و این در حالی است كه معتقدیم برای علم آموزی و ایجاد زیرساخت های آن باید بیشتر به معلم توجه شود و رویكرد ما در سند تحول بنیادین این است كه معلم با حقوق خود روی پای خود بایستد نه با اضافه تدریس.

حاجی بابایی با اشاره به برخی ازاظهارات مبنی بر این كه با تعطیلی پنجشنبه ها، دانش آموزان در پی كار خلاف می روند گفت: ما بچه نگه دار نیستیم و این در حالی است كه باید اعلام كرد ، موضوع مهم و اصلی در آموزش و پرورش برای ما تربیت و آموزش صحیح است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورشی را نمی خواهیم كه دست دانش آموز را بگیرد تا اشتباه نكند بلكه ما آموزش و پرورشی می خواهیم كه دانش آموزان با فكر و زبان معلم زندگی كند و دچار اشتباه نشود.

وی ادامه داد: هر كاری كه باعث شود شان مدرسه، كلاس، معلم و آوزش و پرورش پایین بیاید را حذف می كنیم.

حاجی بابایی با دفاع از حق و حقوق فرهنگیان بازنشسته گفت: براین باوریم زمانی كه یك فرهنگی بازنشسته شد باید همان ماه پاداش خود را دریافت كند نه این كه سه سال به صورت اقساط آن را دریافت كند ، باید به این اصل توجه شود و این موضوع نیز درتحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است .

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی وضعیت دفتر داران گفت: در طرحی برنامه ریزی شده ، دفترداران مدارس با ارتقا به پست معاونت اجرایی به شان و منزلت واقعی خود رسیدند.

وی گفت: پیش از این 33 هزار دفتردارد در مدارس سراسر كشور مشغول به كار بودند كه در قالب طرحی هم اكنون شمار آنها به 70 هزارمعاون اجرایی افزایش یافته است.

حاجی باباییی اضافه كرد: معتقدیم معاونان اجرایی در مدارس سراسر كشور باید به عنوان مهندسان فناوری اطلاعات مشغول فعالیت و خدمت باشند به گونه ای كه بتوانند كار اتوماسیون مدرسه وسایر خدمات فناوری را انجام دهند.

وی اضافه كرد: با معلمان، هزار و یك نوع قرار داد وجود دارد اما با برنامه ریزی در به پی این هستیم تا حتی یك نفر حق التدریس یا نهضتی و یا شركتی در آموزش و پرورش نداشته باشیم.

حاجی بابایی همچنین به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان اشاره كرد و بیان داشت: این دانشگاه از ابتدای مهرماه امسال با پذیرش 25 هزار دانشجوی برتر، فعالیت آموزشی خود را آغاز می كند.ك/2

7382 /679





:: برچسب‌ها: عروسی , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: