نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، كارتر در مقاله ای برای روزنامه نیویورك تایمز نوشت پلیس مبارزه با تروریسم آمریكا 10 ماده از 30 ماده بیانیه جهانی حقوق بشر را نقض كرده است.

وی در این مقاله به آمریكا هشدار داد كه در حال واگذاری نقش اش به عنوان قهرمان جهانی حقوق بشر است.

كارتر در خاطر نشان ساخت: در زمانی كه انقلاب های مردمی جهان را فرا می گیرد، نقش آمریكا باید قوی تر شود، نه اینكه تضعیف گردد. اما به جای ایجاد جهانی امن تر، نقض حقوق بشر توسط آمریكا در سطح بین المللی، دشمنان ما را بر می انگیزد و دوستان مان را از ما فراری می دهد.

وی در اشاره به موارد نقض حقوق بشر توسط آمریكا، از حملات با هواپیماهای بدون خلبان كه منجر به مرگ غیر نظامیان می شود، ترورهای هدفمند شهروندان آمریكایی، تلاش برای بازداشت نامحدود افراد مظنون به اقدامات تروریستی، شكنجه افراد برای اعتراف گرفتن از آنها و تخلفات پنهانی حقوق بشر از طریق استراق سمع بدون داشتن حكم و استخراج داده های الكترونیكی، نام برد.

وی در ادامه نوشت: بعد از بیش از 30 حمله هوایی به منازل غیر نظامیان در افغانستان در سال جاری، حامد كرزی رییس جمهوری این كشور خواستار پایان این گونه حملات شده است، اما این اقدام در بخش هایی از پاكستان، سومالی و یمن كه منطقه جنگی به شمار نمی روند، ادامه دارد. دقیقا نمی دانیم كه چند صد غیر نظامی بی گناه در این حملات كشته شده اند، مواردی كه هر یك به تایید مقامات ارشد در واشنگتن رسیده است.

كارتر با استناد به سخنان مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی گفت تشدید حملات با هواپیماهای بدون سرنشین 'خانواده های محزون را به طرف سازمان های تروریستی متمایل ساخته، غیر نظامیان را علیه ما برانگیخته و به دولت های سركوب گر اجازه داده است تا برای توجیه رفتار مستبدانه خود به چنین اقداماتی اشاره داشته باشند.'

مترجمام**9109 ** 1506





:: برچسب‌ها: زمستان , موزه , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: