یك عضو پارلمان مالزی خواستار اعدام رهبر معترضان شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی 'مالزیا اینسایدر'، معترضان نظام انتخاباتی مالزی در تاریخ 28 آوریل (9 اردیبهشت) سال 1391، در سومین اعتراض خود خواستار اصلاح نظام انتخاباتی این كشور شدند، اعتراضاتی كه ائتلاف حاكم بر مالزی آن را تلاشی برای سرنگونی دولت 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر این كشور عنوان می كند.

شهرداری كوالالامپور پیش از این در نامه ای از 'آمبیگا سرینی واسان' و همچنین یك نفر دیگر از اعضای شورای فرمان گروه 'برسی' خواست به علت هزینه های تحمیل شده، حدود 113 هزار دلار به عنوان جریمه به شهرداری كوالالامپور بپردازند.

'محمد عزیز' عضو پارلمان مالزی با مقایسه رهبر معترضان با اقدامی مشابه كه در سال 2000 در مالزی رخ داده بود، گفت: اقدامات وی شبیه 'المائونه' است، كه سرانجام به دلیل تلاش برای آغاز جنگ علیه پادشاه این كشور به حكم اعدام محكوم شد.

این نماینده پارلمان مالزی گفت: رهبر معترضان علیه دولت باید به اشد مجازات محكوم شود.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی نیز پیش از این، گروه 'برسی' را به تلاش برای كودتا متهم كرده بود.

'هشام الدین حسین' وزیر كشور مالزی نیز اگر چه در ابتدا این اعتراضات را تهدیدی برای امینت مالزی ندانسته بود، اما پس از برگزاری اعتراضات در واكنش به حضور خیابانی معترضان مالزیایی اعلام كرد كه آنان خواستار كشتار و خونریزی هستند.

پلیس مالزی نیز با ابراز نگرانی های امنیتی، از صدور مجوز برگزاری این اعتراضات خودداری كرده و این درخواست را رد كرده بود.

دولت مالزی پس از این اعتراضات، كمیته تحقیقی تشكیل داد تا در مورد خشونت های انجام شده در روز 28 آوریل تحقیق و بررسی كند، اما انتخاب 'تون حنیف عمر' رییس پلیس پیشین مالزی به عنوان رییس این كمیته، به ویژه پس از آنكه وی این اعتراضات را با اقدامات كمونیستی مقایسه و همچنین به براندازی دولت متهم كرد به طور گسترده ای مورد انتقاد قرار گرفت.

گروه برسی كه خواستار انجام اصلاحاتی در قوانین و ساز و كارهای انتخاباتی مالزی است، از سال 2007 تاكنون سه راهپیمایی اعتراضی برگزار كرده است.

راهپیمایی اخیر این گروه كه گفته می شود بیش از 100 هزار نفر در آن شركت داشتند با خشونت پلیس روبرو شد.

آساق**335**2047**





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: