وزارتخانه ها رقم خرید آثار هنری خود را اعلام كنند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اكسپو 91 ،'سید علیرضا حسینی' اظهار كرد: بهتر است هیات دولت به عنوان پشتیبان طرح خرید آثارهنری از سوی دستگاه ها، از وزارتخانه‌ها بخواهد هرچه سریعتر رقم خرید خود را به صورت رسمی اعلام كنند.

از نظر وی،‌این اعلام دولت به این موضوع كمك می كند كه پس از پایان مهلت قانونی ( 31 تیرماه ) هیچ دستگاهی از الزام اختصاص این اعتبار اعلام بی اطلاعی نكند.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه حضور در نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنرهای تجسمی كشور در تالار وحدت، خرید 600 میلیون تومانی آثار هنری را اعلام كرد.

حسینی افزود:‌با توجه به اینكه یكهزارم بودجه ساختمانی دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 30 میلیون تومان بود، اما این وزارتخانه به منظور حمایت از هنرمندان، بیست برابر الزام قانونی، آثار هنری خریداری كرد.

حسینی افزود: امیدوارم وزارتخانه‌های دیگر هر چه سریع‌تر نسبت به خرید آثار هنری اقدام كنند.

دبیر شورای سیاستگذاری اكسپو 91 با اشاره به رایزنی با وزارتخانه‌ها و نهادها، ادامه داد: در تماسی كه با وزارتخانه‌ها داشته‌ایم برخی از آن‌ها نسبت به خرید آثار هنری اقدام كرده اند، برخی نیز هنوز وارد عمل نشده‌اند.

حسینی با بیان اینكه بررسی این موضوع در هیات دولت و جمع بندی اقدامات انجام شده در آن یك ضرورت است،تصریح كرد:نباید كاری كرد كه به واسطه نبود سرعت در این كار، پول به خزانه بازگردد بلكه خرید از آثار هنرمندان صورت گیرد.

وی بیان كرد: برخی از وزارتخانه‌ها نیز هزینه كردن اعتبار عمرانی - ساختمانی خود را به زیرمجموعه‌ها تفویض كرده‌اند كه به خاطر تعدد زیر مجموعه‌ها برخی از آن‌ها هنوز اقدامی نكرده‌اند. از این رو، با توجه به پایان سال مالی عمرانی احساس نگرانی وجود دارد.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 90،همه نهادها و دستگاه های دولتی موظف هستند مبلغ یك دهم درصد از بودجه عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.برای این منظور تا پایان تیرماه جاری فرصت است.

بازار فروش آثار هنری(اكسپو) تا 12 تیرماه در تالار وحدت تهران برپا ا ست.

فراهنگ**9173**1601





:: برچسب‌ها: غذا , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: