4 مصوبه مهم و عملیاتی درحمایت از بازار سرمایه
نوشته شده توسط : breketid

'علی صالح‌آبادی' رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت این موضوعات در نشست روز چهارشنبه شورای عالی اصل 44 و در دفتر رییس‌جمهور به تصویب رسید.

وی خاطر نشان كرد در این جلسه كه نخستین‌ دستور آن به بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه اختصاص داشت، رئیس‌جمهور ضمن تأكید بر حمایت كامل از بازار سرمایه گفت:در شرایط كنونی، باید از دارایی‌های مردم كه در بورس سرمایه‌گذاری كرده‌اند، بطور كامل حمایت و محافظت شود.

سخنگوی سازمان بورس افزود:در ادامه جلسه،راهكارهای حمایت از بازار سرمایه بررسی شد و چهار راهكار مهم و عملیاتی در حمایت از بازار سرمایه و تقویت این بازار، مورد تصویب قرار گرفت.

مصوبه اول :

صالح‌آبادی در تشریح اولین راهكار شورا گفت: مصوب شد بازار سرمایه با دو راهكار تزریق نقدینگی به بازار و حمایت از تولیدات شركت‌های بورسی، مورد حمایت قرار گیرد. همچنین در این راستا، مقرر گردید نظام بانكی ازطریق سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه به میزان معین و همچنین ارائه تسهیلات به شركت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ برای سرمایه‌گذاری در بورس، از بازار سرمایه حمایت كند.

وی افزود: در همین راستا، كارگروهی متشكل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌كل بانك مركزی و رئیس سازمان بورس تشكیل شد كه قرار است این كارگروه، اوایل هفته آینده در دفتر وزیر امور اقتصادی و دارایی تشكیل جلسه داده و درخصوص جزئیات اجرایی كردن‌ این مصوبه، به‌سرعت تصمیم‌گیری نماید.

مصوبه دوم :

رئیس سازمان بورس افزایش جذابیت اوراق مشاركت و صكوك قابل انتشار در بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران را دومین مصوبه شورای عالی اصل 44 برشمرد و خاطرنشان كرد: براساس مصوبه شورا ، مقرر شد نقش بازار سرمایه در تأمین مالی ازطریق انتشار ابزارهای نوین مالی تقویت شده و در این راستا، جذابیت اوراق تأمین مالی بازار سرمایه از قبیل اوراق مشاركت و صكوك، افزایش یابد.

مصوبه سوم :

سخنگوی سازمان بورس در تشریح سومین مصوبه شورای عالی اصل 44 گفت: براساس این مصوبه، قرار شد برای شركت‌هایی كه قصد ورود و پذیرش در بورس یا فرابورس را دارند، مشوق‌هایی درنظر گرفته شود. به گفته صالح‌‌آبادی، باتوجه به شفافیت بالای شركت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه و مالكیت مردم در این شركت‌ها، قرار شد بانك‌ها در زمینه ارائه تسهیلات به این شركت‌ها امتیازات و اولویت‌هایی درنظر گیرند كه جزئیات این حمایت‌ها نیز در كارگروه تشكیل شده، مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت. وی در عین حال خاطرنشان كرد اینگونه حمایت‌ها بگونه‌ای صورت خواهد گرفت كه شركت‌های كوچك و متوسط نیز در تأمین مالی، با مشكلی مواجه نشوند.

مصوبه چهارم :

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت سهامداران عمده از سهام شركت‌های خود، بویژه در شرایط كنونی را چهارمین تصمیم شورای عالی اصل 44 برشمرد.

به گفته صالح‌آبادی، در ابتدای جلسه، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بازار سرمایه و آمارهای كلیدی این بازار، اقدامات صورت‌گرفته در زمینه تقویت زیرساخت‌های بازار، نقش كلیدی بازار سرمایه در اجرای اصل 44 قانون اساسی و نقش این قانون در توسعه و رونق بازار سرمایه، نقش بازار سرمایه در تأمین مالی و ابزارهای نوین طراحی شده در این خصوص و نوسانات اخیر بازار، مطرح شد.

اقتصام** 9141 1568





:: برچسب‌ها: پاریس , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: