سیاست ایران عدم دخالت در امور داخلی سایر كشورها است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا؛ خزاعی بعد از پایان نشست شورای امنیت كه به چالش های پیش روی افغانستان اختصاص داشت در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل حضور یافت و به سوال های آنان پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی با رد هرگونه دخالت نظامی جمهوری اسلامی ایران درسوریه، گفت : ما همواره از طرح شش ماده ای كوفی عنان به عنوان بهترین راه حل برای حل بحران سوریه حمایت كرده ایم و خواستار پایان خشونت ها درآن كشورهستیم.

خزاعی تاكید كرد به عنوان مثال بحرین همسایه ما است اما تهران در امور داخلی ان كشور دخالت نمی كند اما امروز برای همگان روشن شده است كه نیروهای نظامی كدام كشور در بحرین مستقر دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از كسانی كه اسلحه و پول برای مخالفان دولت سوریه ارسال می كنند، تصریح كرد ارسال اسلحه و پول باعث افزایش خشونت ها در ان كشور می شود و با وجود ادامه خشونت ها امكان اصلاحات در ان كشور ممكن نیست.

خزاعی كشورهای مخالف دولت دمشق را از ارسال اسلحه و پول به داخل سوریه برحذر داشت و گفت: در صورت توقف این روند می تواند به روند اصلاحات آرام در ان كشور امیدوار بود.

نماینده دائم كشورمان خاطر نشان كرد' تهران بر این باور است كه حمایت همه كشورها برای اجرای كامل طرح شش ماده ای كوفی عنان بهترین مسیر برای برون رفت از بحران كنونی در سوریه می باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مذاكرات مسكو خاطر نشان كرد: مواضع ایران در ان مذاكرات بسیار شفاف، جدی و همراه با ارایه پیشنهادهای مشخص برای حل سوتفاهمات بود.

نماینده دائم كشورمان به خبرنگاران مستقر درسازمان ملل وعده داد بزودی در یك نشست مطبوعاتی سوال های مختلف انان در خصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز هسته ای را پاسخ خواهد داد.

اروپام 1908/ 3404





:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: