پلیس كویته اعلام كرد: در حمله انتحاری به اتوبوس شیعیان پاكستان از 20 كیلوگرم مواد منفجره استفاده شده بود
نوشته شده توسط : breketid

رسانه ھای محلی پاكستان تعداد قربانیان این حادثه را بیش از 13 نفر عنوان و همچنین اعلام كرده اند كه چند نیروی پلیس كه حفاظت از اتوبوس را بر عھده داشتند در میان كشته شدگان به چشم می خورند.

شب گذشته یك دستگاه اتوبوس مسافربری حامل زایران شیعه پاكستانی كه در حال بازگشت از ایران بود، در مسیر منطقه مرزی تفتان در نزدیك شھر كویته مركز ایالت بلوچستان در بخش 'ھزار گنجی' ھدف حمله تروریستی قرار گرفت.

پزشكان بیمارستان ھای كویته از ثبت 30 مجروح در این حادثه خبر داده اند.

زخمی ھای حادثه حمله به اتوبوس شیعیان، با وسایل نقلیه ساكنان محلی در محل حادثه به مراكز درمانی و بیمارستانھای شھر كویته منتقل شدند.

'میر زبیر' افسر ارشد پلیس كویته گفت: تحقیقات اولیه نشان می دھد كه این حمله از نوع انتحاری بوده است.

تاكنون ھیچ گروھی مسوولیت این حمله را بر عھده نگرفته است اما گروه غیر قانونی و تروریستی 'لشكر جھنگوی' ھمواره مسئول حمله به مسلمانان شیعه در پاكستان به ویژه در ایالت بلوچستان این كشور شناخته شده است.

مقامات تیم خنثی سازی بمب نیز با حضور در محل حادثه گفتند در این حادثه تروریستی از حدود 15 تا 20 كیلوگرم مواد منفجره استفاده شده است.

اعضای گروھھای شیعه در كویته پس از اطلاع از حمله تروریستی به اتوبوس شیعیان، با تجمع و اعتصاب در نقاط مختلف كویته، این حمله را محكوم كردند.

شورای شیعی 'تحفظ عزاداری' در كویته از دولت ایالت بلوچستان خواست تا عناصر تروریست در پشت صحنه حملات وحشیانه و كشتار جامعه شیعیان را بازداشت و مجازات كند.

به گفته 'نصیب الله بایی زئی' یك مقام ارشد دولتی در كویته پاكستان: دولت این كشور نیروھای مرزی پاكستان 'اف.سی' را به ھمراه پلیس برای حفاظت از مسافران شیعه در منطقه مرزی تفتان مستقر كرده است.

مقامات رسمی در كویته پاكستان می گویند ماهانه نزدیك به یكصد و 60 دستگاه اتوبوس مسافران شیعه را كه برای زیارت اماكن مقدسه عازم ایران ھستند از كویته به منطقه مرزی تفتان انتقال می دھند.

در این بین گروھھای غیر قانونی و افراطی نیز حملات مكرری علیه شیعیان پاكستان در مناطق یاد شده انجام می دھند.

گروھھای شیعه در ایالت بلوچستان پاكستان معتقدند دولت این كشور در فراھم كردن امنیت برای شیعیان به رغم خواسته ھای مكرر و حملات پی در پی علیه زائرین شیعه، با شكست مواجه شده است.

آساق.** 1095**1740





:: برچسب‌ها: فیلم , اتومبیل , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: