یك تشكل سوري از دعوت نكردن سوریه به نشست ژنو انتقاد كرد
نوشته شده توسط : breketid

این تشكل با ارسال بیانیه ای به دفتر ایرنا در دمشق از اقدام مزبور به عنوان نقطه عطفي خطرناك در بحران سوریه یاد كرد و از تمام سوري ها خواست تا در برابر بین المللي كردن بحران ایستادگي كنند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاكید شده است كه این امر باعث نادیده گرفتن اراده ملت سوریه و به خطر انداختن وحدت ملی و صلح در این كشور خواهد شد.

جریان ساخت دولت سوریه در ادامه بیانیه خود افزود: حضور نیافتن دیگر طرف های مرتبط با بحران سوریه در نشست ژنو كه بر مبنای طرح 'كوفي عنان' فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه تشكیل شد، نقطه عطفی خطرناكي در بحران این كشور است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بخشي از جامعه بین الملل حضور خود را در بحران سوریه قانوني می داند و می خواهد این كشور را به صحنه درگیري بین بلوك هاي مختلف بین المللي تبدیل كند.

جریان مزبور كه 'لوئي حسین' رهبری آن را بر عهده دارد ، ابراز امیدواري كرد كه این نشست مرحله 'مدیریت بحران' را به 'یافتن راه حل برای بحران' منتقل شود، و اینكه این بحران را به مرحله قیمومیت طرف های بین المللی بر سوریه نكشاند.

نشست برنامه ریزی شده ژنو امروز (شنبه) با حضور وزرای خارجه كشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، قطر، تركیه، عراق، كویت و دبیر كل اتحادیه عرب در مقر این سازمان در ژنو گشایش یافت.

هدف از این نشست بحث در باره بحران سوریه است.

این نشست در حالی برگزار می شود كه كشورهای روسیه و چین پیش از آغاز نشست مخالفت خود را با موضوع انتقال قدرت مورد نظر كشورهای غربی و عربی در سوریه آشكارا اعلام كرده اند.

این نشست پشت درهای بسته درحالی آغاز شده كه خبرنگاران تنها از امكان حضور در كنفرانس های خبری و حاشیه ای اجلاس برخوردارند.

خاورم**ا.ا**1436**1431** 3404





:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: