بارندگی درچهارمحال و بختیاری 17 درصد كمتر از متوسط بلندمدت است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار بارش های سال زراعی جاری، 256 میلیمتر بارش در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است كه در این مدت بیشترین میزان بارش استان با 651 میلیمتر در كوهرنگ گزارش شده است.

بر اساس این گزارش ، پس از كوهرنگ ، مال خلیفه و لردگان بیشترین میزان بارش سال زراعی جاری را شاهد بوده اند و كمترین میزان بارش استان نیز در پنج ماهه امسال در بروجن با 137 میلیمتر به ثبت رسیده است.

گرچه میزان بارش ثبت شده در تمامی ایستگاه های هواشناسی استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما در تمامی این ایستگاه ها در مقایسه با بلند مدت كاهش بارش به ثبت رسیده و تنها در ایستگاه هواشناسی دزك و مال خلیفه كمتر از سه درصد افزایش میزان بارش اتفاق افتاده است.

میزان بارش برف در سال زراعی جاری كمتر از سال زراعی گذشته و متوسط بلند مدت بوده و با توجه به اینكه چهارمحال و بختیاری سرشاخه دو رودخانه بزرگ كارون و زاینده رود است ، كاهش بارش برف در مناطق كوهستانی استان باعث كاهش منایع آب این دو رودخانه می شود.

ارتفاع برف از ابتدای امسال تا كنون درمنطقه كوهرنگ 18 سانتیمتر بوده و این درحالی است كه در سال گذشته كه خشكسالی بر استان حاكم بوده این میزان 93 سانتیمتر و در متوسط بلند مدت 122 سانتیمتر بوده است.

از ابتدای زمستان امسال تنها یك مورد بارش برف در استان اتفاق افتاده كه این میزان بارش در استان فراگیر نشد و تنها ارتفاعات كوهرنگ و برخی دیگر از كوه های استان را سفید پوش كرد.

/558/





:: برچسب‌ها: هالووین , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: