'محمد علی پورمختار' رییس كمیسیون اصل 90 مجلس شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جلسه ای نامزدهای ریاست كمیسیون اصل 90 را مورد بحث و بررسی قرار داد و در نهایت پورمختار به عنوان نامزد پیشنهادی هیات رییسه برای ریاست این كمیسیون انتخاب شد.

پورمختار امروز به عنوان تنها نامزد ریاست كمیسیون اصل 90 مجلس به صحن علنی مجلس معرفی شد.

نمایندگان مجلس نیز در ادامه جلسه علنی امروز (یكشنبه )مجلس پورمختار را با 130 رای موافق از مجموع 207 نماینده حاضر به عنوان رییس كمیسیون اصل 90 مجلس نهم برگزیدند.

در این رای گیری 77 نماینده رای مخالف دادند.

براساس تبصره یك ماده 32 آیین نامه داخلی مجلس، رییس كمیسیون اصل 90 با پیشنهاد هیات رییسه مجلس از بین اعضای ثابت كمیسیون با رای مجلس انتخاب می شود.

روح الله حسینیان و پورمختار از نامزدهای ریاست كمیسیون اصل 90 مجلس نهم بودند.

**روح الله حسینیان اولویت بیشتری نسبت به پورمختار داشت

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذكری خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: این درست نیست كه هیات رییسه یك نفر را انتخاب كند و نمایندگان به آن رای دهند شاید گزینه های دیگری هم مطرح باشند.

وی ادامه داد: پورمختار خودش هم می داند كه 'روح الله حسینیان' اولویت بیشتری نسبت به وی دارد ولی هیات رییسه هیچ جلسه ای را با حسینیان برگزار نكرد و پورمختار را انتخاب كرد.

نماینده تهران در مجلس نهم تصریح كرد: هیات رییسه باید شایسته سالاری را سرمنشا كار خود دهد ولی آنان این گونه عمل نكردند.

همچنین كاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در تذكری گفت: هیات رییسه بر طبق آیین نامه داخلی مجلس می تواند یك نفر را انتخاب كند و تذكرهای نمایندگان به هیات رییسه معنا ندارد.

وی افزود: هیات رییسه نمی تواند چند نفر را انتخاب كند و چون سابقه پورمختار برای همگان روشن است هیات رییسه او را انتخاب كرد.

حمید رسایی نماینده مردم تهران نیز در تذكری خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: كمیسیون آیین نامه داخلی مجلس می تواند بعد از دو هفته تعطیلات جلسه ای بگذارد و این موضوع را حل و فصل كند.

وی افزود: در كمیسیون اصل 90، هشت نفر عضو ثابت حضور دارند كه روح آنها از این انتخاب هیات رییسه خبر ندارد، متاسفانه هیات رییسه مجلس نشسته و خودش تصمیم گیری كرده است.

محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس كه ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت نیز در پاسخ به تذكر حمید رسایی گفت: این موضوع می تواند در كمیسیون آیین نامه داخلی حل شود.

سیام**9121**9132**1336





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: