رهبر حزب دمكرات تركیه: ایران امید مقاومت در منطقه است
نوشته شده توسط : breketid

رهبر حزب دمكرات تركیه روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در آنكارا سیاست های استكبار جهانی و اعمال تحریم ها علیه ایران را با هدف ضربه زدن به امید مقاومت در منطقه توصیف كرد.

رهبر حزب دمكرات تركیه در پاسخ به این سووال كه هدف اصلی آمریكا و ایادی آن در خاورمیانه چیست، گفت از بدو ورود امام خمینی، (ره) به ایران استكبار با اعمال تحریم ها و توطئه ها به جنگ با انقلاب اسلامی پرداخت و هدف اصلی شكست جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است.

وی با اشاره به اینكه پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه همه در سایه حمایت های ایران و امید به این كشور بوده است ، افزود: شكست اسرائیل در لبنان و پیروزی حزب الله ناشی از امید به ایران است.

'زیبك' در مورد هدف استكبار از تحولات سوریه گفت: استكبار جهانی شبیه اختاپوس است ، هشت پا دارد و هر یك از بازوان خود را در مقاطع مختلف بكار می گیرد ، پنتاگون و پیمان آتلانتیك (ناتو) دو بازوی اختاپوس استكبار هستند و در جایی كه كم بیاورد از رسانه های وابسته به خود كمك می گیرد.

این سیاستمدار تركیه ای اضافه كرد: در مورد سوریه استكبار وارد عمل شده و تلاش دارد كه تركیه را نیز وارد این بازی خطرناك كند.

امپریالیسم غرب چنان وانمود می كند كه گویا دولت 'بشار اسد 'مردم خود را می كشد و متاسفانه محافلی در تركیه نیز در سایه تبلیغات مسموم آلت دست این دروغ پردازی ها شده اند.

رهبر حزب دمكرات در مورد اینكه آیا تحریم ها علیه ایران نتیجه می دهد ، گفت: این تحریم ها بی نتیجه است چراكه ایران وارد سیستم غرب نشده است و سیاست مستقل خود را دارد و هدف از تحریم ها شكست مقاومت است ولی ایران تسلیم خواسته های غرب نخواهد شد.

وی در پاسخ به سووالی در مورد توطئه غرب برای ایجاد اختلاف میان اهل سنت و شیعیان گفت: ایران در این مساله واقعا آگاهانه عمل كرده و با تشویق وحدت اسلامی و تقریب مذاهب مانع از بروز درگیری شده است ولی متاسفانه در تركیه محافلی تلاش دارند مذهب سنی را به یك ایدئولوژی سیاسی تبدیل كنند كه این بلای بزرگی برای مسلمانان است.

رهبر حزب دمكرات تركیه افزود: من به این دلیل به افكار عمومی تركیه هشدار می دهم كه آگاهانه عمل كنند و به مسوولان دولت تركیه توصیه می كنم كه در این بازی خطرناك وارد نشوند ، این گناه است، تحریك در گیری میان مسلمانان و به نفع غرب گناهی نابخشودنی خواهد بود.

نامیك كمال زیبك در پاسخ به سووالی در مورد استقرار سامانه رادار سپر موشكی ناتو در خاك تركیه گفت: آمریكا از این امر خوشحال است و این را موفقیت بزرگی برای واشنگتن ارزیابی می كند ، ولی متاسفانه تركیه در این خصوص در یك توطئه شریك شده است ، سپر موشكی ناتو یك توطئه است و دولت تركیه باید خود را از این دام برهاند.

خاورم ** 2010* 230**1369





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , آسیا , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: