قزاقستان و آمریكا توسعه مناسبات تجاری را بررسی كردند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'كانیوز'، رییس جمهوری قزاقستان در این دیدار گفت: كشورش در تمام سال های پس از كسب استقلال با امریكا در تمام بخشها همكاری داشته، هرچند كه زمینه برای گسترش بیشتر این مناسبات در تمام زمینه ها همچنان وجود دارد.

نظربایف به اولین سفر خود بعد از كسب استقلال به آمریكا اشاره كرد و گفت: در آن سفر ضمن دیدار و مذاكره با رییس جمهور وقت امریكا، بر ضرورت گسترش همكاری ها با آلماتی و حمایت از استقلال قزاقستان تاكید شد.

وی با بیان آنكه در این دیدار بر ضرورت تداوم خلع سلاح هسته ای تمام كشورها تاكید شد، افزود: قزاقستان نیز كه از زمان شوروی سابق محلی برای ذخیره این نوع سلاح ها و آزمایش ها بود، بتدریج و متناسب با تغییرات جهانی، اقدام به حذف و تعدیل آنها كرد به طوری كه به یك كشور قابل احترام در این زمینه تبدیل شد.

رئیس جمهوری قزاقستان از روند روبه رشد اقتصادی این كشور خبر داد و تصریح كرد: امروز قزاقستان به یك كشور پیشرفته در بین جمهوری های مشترك المنافع تبدیل شده، ضمن آنكه قصد دارد طی سال های 2020 تا 2025 در ردیف پیشرفته ترین كشورهای جهان قرار گیرد.

نماینده جمهوریخواه كنگره از استقبال گرم رییس جمهوری قزاقستان تشكر كرد و گفت: قزاقستان در 20 سال اخیر به موفقیت های خوبی در بخش های مختلف دست یافته به طوری كه امروز آستانه پایتخت این كشور با وجود مخالفت ها در ابتدا، اكنون به یكی از مراكز سیاسی، اقتصادی خوب دنیا تبدیل شده است.

برتون اظهار داشت: هرچند انتقال پایتخت از آلماتی به آستانه در سال های آغازین استقلال با مخالفت هایی مواجه شد اما گذشت زمان نشان داد كه این اقدام تصمیم به جا و درستی بوده كه مورد استقبال همگان نیز قرار گرفته است.

وی با بیان آنكه هم اكنون امریكا و قزاقستان مناسبات متعدد و مثمری در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری با یكدیگر دارند، افزود: حجم مبادلات تجاری واشنگتن و آستانه در سال گذشته گذشته میلادی معادل دو میلیارد و 740 میلیون دلار شده كه در مقایسه با سال 2010 معادل 26 درصد رشد نشان می دهد.

بتازگی همایش دو روزه 'قزاقستان – آمریكا: 20 سال مشاركت برای امنیت و توسعه' به بهانه گرامیداشت بیستمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیك دو كشور با حضور مقامات این كشور در آستانه برگزار شد.

معاون اول وزیر دفاع قزاقستان در این همایش گفته بود: طرح‌هایی در زمینه تقویت همكاری با آمریكا در زمینه عملیات اطلاعاتی، اطلاعات روانی و تامین امنیت سایبری مورد اجرا قرار داده‌ایم.

'ساكن ژاسوزاك اف'ادامه داد: تاكنون در همكاری با آمریكا تدابیری بین وزارت دفاع و آمریكا تهیه شده كه قرار است در طول سال‌های 2013 تا 2017 با توجه به ابعاد جدید همكاری ‌های دو جانبه به اجرا برسد.

این مقام نظامی قزاق اضافه كرد كه در چارچوب همكاری نظامی، آمریكا تاكنون برای پشتیبانی وزارت دفاع قزاقستان بیش از 90 میلیون دلار به این نهاد كمك كرده است.

آساق**ه.ص**1558**2047**





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , عشق , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: